۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۶۸۴۲
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی:

نقش روحانیت در جنگ نرم باید جریان ساز و تاثیرگذار باشد

نقش روحانیت در جنگ نرم باید جریان ساز و تاثیرگذار باشد
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در مقابل با توطئه های فرهنگی دشمن و جنگ نرم گفت: حضور جریان ساز روحانیت در مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی می تواند در مسائل فرهنگی تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این که روحانیت باید در مقابله با جنگ نرم حضور جریان سازی در فضای مجازی داشته باشند، اظهار داشت: اگر روحانیت افزون بر بعد معرفتی، به صورت هنرمندانه و کاملا واقع بینانه با نیازهای جدیدی که هجوم فرهنگی و پیامدهای خطرناکی برای جامعه دارد آشنایی بیشتری داشته باشند می توان با توطئه های فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

وی تاکید کرد: روحانیت با آگاهی کافی و حضور موثر در فضای مجازی خواهند توانست جامعه را نسبت به این آسیب های اجتماعی بیمه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: نقش روحانیت در اوایل انقلاب به صورت چهره به چهره و حضوری بود و موارد مورد نیاز در زمینه آسیب های اجتماعی به مردم تبیین می شد ولی اکنون دشمن به صورت نرم و بی صدا در خانه ها حضور دارد.

حجت الاسلام روشن تن مهمترین سرقت در جنگ نرم را سرقت دین و فرهنگ دانست و گفت: افزون بر ایفای نقش دولت مردان، حوزه های علمیه در این وضعیت نسبت به حفظ فرهنگ و دین مردم نقش بسیاری دارند.

وی اظهار کرد: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان پرچم دار حرکت های دینی باید در حفظ دین و فرهنگ جوانان توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی همچنین با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ نرم خاطرنشان کرد: با تمام ظرافت هایی که جنگ نرم دارد باید به صورت هنرمندانه با آن مقابله شود تا دشمن نتواند در این جبهه موفق شود./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات