۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۹۷۴۲۵
رییس دیوان محاسبات کل کشور:

97 درصد مدیران کشور انسان های پاک دست و امین مردم هستند

97 درصد مدیران کشور انسان های پاک دست و امین مردم هستند
آذر گفت: بیش از 97 درصد مدیران در کشور انسان‌های باشرف، پاک دست و امین مردم و بیت المال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، عادل آذر، رییس دیوان محاسبات کل کشور صبح امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: فسلفه وجودی دیوان محاسبات در اصل 55 قانون اساسی ذکر شده و در آن آمده که دیوان محاسبات پاسدار بیت المال است و نظارت و حراست می‌کند.

وی گفت: پاسداری از بیت المال به معنای بودجه، پول، میز و صندلی نیست بلکه سرمایه‌های انسانی هستند که ظهور و بروز آن در مدیران دستگاه‌های اجرایی است، یعنی اینکه از مدیرانی که بودجه‌ای در دست آن‌ها است پاسداری کنیم.

رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه تلاش شده از مدیران پاسداری و حمایت شود تا آسیبی نبینند و از مسیر انقلاب منحرف نشوند، افزود: یک استراتژی تعریف کردیم و شعاری مستمر مبنی بر«پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه» تنظیم شده که دو عنصر پیشگیرانه و هدایتگرانه به نفع خود مدیران است.

آذر با اشاره به طرح «دینا»، تصریح کرد: در این طرح به کسانی که کار مالی و تصمیم گیری می‌کنند و بودجه در دست آن‌ها است آموزش حقوق مالی می‌دهیم که طرح «دینا» تا دو هفته آینده در استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از 97 درصد مدیران در کشور انسان‌های باشرف، پاک دست و امین مردم و بیت المال هستند حتی کسانی که پرونده در دیوان محاسبات دارند؛ اغلب این پرونده‌ها برای جایی است که برخی از قانون طور دیگری برداشت کردند.

رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه بسیاری از قوانین در کشور دارای پیچیدگی و ابهام زیادی است، خاطرنشان کرد: تخلف غیر از جرم است و وقتی مدیر دارای پرونده در دیوان محاسبات است به معنای جرم نیست و آن سه درصد نیز بیت المال را تصرف کردند و بودجه را به نفع شخص خود ضبط کرده و سوءاستفاده کردند.

آذر اظهار کرد: اینکه مدیری پولی را برداشته و به جای اینکه در مسأله آب هزینه کند، در بحث گاز هزینه کرده، جرم نیست بلکه تخلف است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی دارای حساب در بانک‌های غیردولتی هستند که این یک تخلف است، افزود: مدیران و مسؤولان به جای اینکه فکر و ذهن آن‌ها در دادسرا باشد، وقت خود را صرف خدمت به مردم و توسعه کنند.

رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه باید از مدیران حمایت کنیم و نظارت باید در خدمت توسعه و اجرا قرار گیرد، گفت: دستگاه‌هایی که در بانک‌های غیردولتی حساب دارند باید این حساب صفر شود.

آذر بیان کرد: سامانه ستاد(تدارکات الکترونیکی دولت) فعال است و مدیران با این سامانه کار کنند و معاملات خود را با این سامانه انجام دهند.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از 90 درصد اموال در استان شناسایی شده که از این لحاظ خراسان جنوبی یکی از استان‌های برتر است و اموال دولتی که سند و شناسنامه ندارند باید شناسایی شوند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات