۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۵۹۷۵۵۱
کریمی قدوسی:

مجمع تشخیص با جلوگیری از تصویب کنوانسیون های استعماری مانع تحقیر کشور شود

مجمع تشخیص با جلوگیری از تصویب کنوانسیون های استعماری مانع تحقیر کشور شود
نماینده مجلس با بیان اینکه FATF استقلال و معیشت ملت ایران را از بین می برد، گفت: مجمع تشخیص اجازه ندهد ملت ایران پس از خلق حماسه 22 بهمن تحقیر شود.

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جمعه شب در تجمع مردم انقلابی قم در دفاع از معیشت و مخالفت با کنوانسیون های استعماری با عنوان «FATF ضد معیشت» با گرامیداشت خلق حماسه عظیم راهپیمایی 22 بهمن از سوی مردم و با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران کشور در حادثه تروریستی خاش یکی از نکات برجسته بیانیه گام دوم انقلاب را «پایبندی و حفظ اصول انقلاب» دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های امامت و ولایت ساخته شده و می توان از آن به عوان رمز بقای نظام یاد کرد، زیرا این شاخصه در هیچ انقلاب دیگری دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه اصول انقلاب اسلامی به وسیله فقیه جامع الشرایط حفظ می شود، اظهار داشت: ولی فقیه تاکتیک ها را تغییر می دهد، اما هرگز دست از اصول و ارزش ها نمی کشد؛ به بیان دیگر ولایت فقیه عمود نظام جمهوری اسلامی است، از همین جهت دشمن همواره می خواهد این مقوله را تخریب کند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: دشمنان در دوران امام خمینی(ره) با تئوری «ولایت فقیه» مقابله می کردند، اما امروز شخص ولی فقیه را نیز مورد هجمه قرار می دهند؛ امروز دشمن همه نیازها و مشکلات جامعه را رصد کرده و با نگاه تضعیف رهبری و ولی فقیه، قصد دارد جامعه ولایی را نسبت به رهبری منتقد کند؛ دشمن به صورت نرم به فعالیت های خود ادامه می دهد تا جایگاه ولایت فقیه در اذهان عمومی افول کرده و نسبت به ولی فقیه معترض شوند و گمان کنند رهبری دیگر توان اداره کشور را ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی صنعت، امنیت، معیشت و روابط خارجی را 4 حربه برای زیر سؤال بردن جایگاه ولایت فقیه دانست و ابراز کرد: عده ای با ایجاد اختلال در این زمینه ها قصد دارند مشکلات را متوجه رهبری کرده و اذهان عمومی را نسبت به شخص ولی فقیه منتقد و معترض سازند؛ عملیات های تروریستی در حقیقت می خواهد اقتدار امنیتی ایران را زیر سؤال ببرد تا مردم آرام آرام به مخالفان رهبری تبدیل شده و همانند منافقان جنگ صفین به روی ولی امر خود شمشیر بکشند.

وی تأکید کرد: امروز ما باید نسبت به وقایع تاریخی توجه داشته باشیم و از آن ها درس عبرت بگیریم؛ توجه داشته باشیم که  عبیدالله بن زیاد از میان کوفیانی که دوستدار امام حسین(ع) بودند و برای ایشان نامه دعوت ارسال کردند، از طریق مدیریت معیشت و ترساندن از جنگ لشکری عظیم ساخت و روانه کربلا کرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه غربی ها در میز براندازی نظام جمهوری اسلامی مسأله «فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی» را مورد مطالعه و بررسی قرار داده اند و می خواهند همان ترفند را در ایران پیاده سازی کنند، افزود: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی مجلس می گفت «اگر به FATF و CFT رأی ندهید شاهد جنگ خواهید بود و بار دیگر فرزندانتان یتیم و زنانتان بیوه خواهند شد»، امروز فکر و تفکر عمروعاص ها و معاویه ها استمرار دارد و تنها چهره افراد عوض شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نمایندگان در نطق میان دستور در جلسه علنی سخن خود را با این بیت که می گوید «تا تو از بغداد بیرق آوری/ در کلاه کشت نگذارد کلاغ» آغاز کرد و در ادامه نیز گفت «اتحادیه جماهیر شوروی مدعی بود 13 هزار کلاهک هسته ای دارد و در 20 کشور نیز نفوذ کرده است، اما در داخل برای سیر کردن شکم مردمش تکه تکه شد»؛ همین شخص در سر میز صبحانه مجلس شورای اسلامی گفت «شما رفتید در یمن از یک مشت شورشی حمایت کردید، اما در سوریه در مقابل جریان انقلابی ایستادید» و مراد وی از جریان انقلابی، داعش و النصره بود.

وی ادامه داد: نکته جالب اینکه آن نماینده می گفت «شما بودید که روز بعد برجام موشک هوا کردید و روی آن «مرگ بر اسرائیل» نوشتید، برای همین برجام نتوانست نتیجه بدهد»؛ هنگامی که سخنان این شخص را کنار کار میز براندازی نظام در غرب گذاشتیم دیدیم هر دو به یک شکل عمل می کنند.

کریمی قدوسی تأکید کرد: طبق گزارشات آژانس بین المللی، ایران به شکل 100 درصد پای تعهدات برجامی خود ایستاده است؛ حال دیگر باید چه کاری انجام می دادیم که برجام نتیجه بدهد؟ آقای ظریف گفته بود در یک روزگاری بالاخره مانع تراشی های بر سر راه برجام را افشا می کند، در آن روز با این گزارشات آژانس بین المللی چه خواهد کرد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اروپا با «اینستکس» آب پاکی را روی دست طرفداران برجام ریخت، تصریح کرد: اروپا بعد از 9 ماه که آقای روحانی و ظریف را معطل نگه داشت، گفت عمل به تعهدات مشروط به «کاهش قدرت موشکی ایران»، «کاهش قدرت منطقه ای ایران» و «پیوستن ایران به FATF» است؛ ما از ابتدا این بازی را می دانستیم برای همین منتظر اروپا نمانده ایم، بلکه درصدد هستیم اصول اسلامی را در اقتصاد پیاده کرده و مردم را از گرفتاری ها نجات دهیم.

وی تأکید کرد: برخی می گفتند با برجام «ایران هراسی» از بین می رود و این در حالی است که چند روز قبل نشست ورشو برای ایران هراسی شکل گرفته بود؛ همچنین لغو تحریم ها، آزادسازی تجارت ایران و سایر کشورها، کانال SPV و تقویت ارزش پول ملی از دیگر شعارهای این افراد بود که به وضوح مشاهده کردیم همه آن ها فریب است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه اروپا با کارت برجام قصد دارد جایگاه خود را نزد آمریکا بالاتر ببرد، گفت: در بیانیه «اینستکس» آمده است «ما در آینده شرکتی را در اروپا به ثبت می رسانیم که سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در آن سرمایه گذاری کرده و با ایران کار تجاری انجام دهند»؛ نکته جالب توجه این است که این شرکت هنوز به ثبت هم نرسیده است؛ آن ها کار تجاری با ایران را در بانک ها انجام نمی دهند چون ما تحریم هستیم و آن ها نمی توانند با ما مبادله مستقیم داشته باشند، تصریح هم کرده اند که هر آنچه آمریکا تحریم کرده ما نیز تحریم خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: غربی ها تعهد داده بودند با اجرای برجام مواردی همچون فروش هواپیما، فروش قطعات هواپیما، لغو همه تحریم ها، فروش قطعات اتومبیل و همکاری در دانش هسته ای اجرایی شود، اما هم اکنون شاهد هستیم که مواردی همچون محصولات کشاورزی، میوه، سبزیجات، سموم کشاورزی، غذای دام، مواد اولیه دارویی و غذایی به دستاورد برجام تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: امروز عده ای با نامه نوشتن به رهبر معظم انقلاب گفته اند توانی که ما در منطقه داریم سبب شده است این همه گرفتاری بر ملت تحمیل شود، برای همین باید نیروهای خود را از منطقه بازگردانیم؛ این عده با کاهش بودجه وزارت دفاع می خواهند مسأله موشکی را تعطیل کرده و به خواسته های دشمن تحقق بخشند.

کریمی قدوسی در ادامه به مسأله بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و ضمن تقدیر از ریاست مجمع تشخیص بخاطر مواضع انقلابی در زمینه FATF و CFT گفت: از آقای احمد توکلی که اخیراً موضع انقلابی در رابطه با FATF گرفته و گفته «FATF نفت در برابر غذا هم نیست و تأیید و پذیرش CFT در مجمع تشخیص معیشت مردم را سخت تر می کند» تشکر می کنیم و از آقای باهنر نیز همین انتظار را داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان 12 ایراد خلاف شرع در رابطه با CFT گرفته است، افزود: فردایی که مجمع تشخیص می خواهد مسأله CFT و پالرمو را بررسی کند، انتظار نداریم که حتی یک رأی مثبت از سوی کسی صادر شود؛ درخواست ما این است که مجمع تشخیص اجازه ندهد ملت ما پس از خلق حماسه 22 بهمن تحقیر شود.

وی خطاب به رییس جمهور تصریح کرد: دست از تهدید انقلاب و مردم ایران پس از خلق حماسه عظیم 22 بهمن بردارید؛ رییس دفتر شما آقای واعظی می گوید اگر مجمع تشخص مسأله CFT را تصویب نکند باید منتظر عواقب آن باشد؛ بعد از خلق حماسه 22 بهمن می گویند باید رفتارمان را با آمریکا تعدیل کنیم و ما مخالف گفت وگو با آمریکا نیستیم؛ آیا امام راحل دوست داشتند با آمریکا گفت وگو کنند؟

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: دولت بزرگترین رسالت خود را «عادی سازی رابطه با آمریکا» قلمداد می کند، برای همین برخی از دی 96 تا هم اکنون پروژه فقیر سازی مردمی که با جان و هستی خود پای انقلاب ایستاده اند را در دستور کار خود قرار داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جان بولتون به پشتوانه مزدوران داخلی خود ادعا کرد انقلاب ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید؛ دشمن قصد داشت مردم را معترض ساخته، اعتراضشان را به تظاهرات، تظاهرات را به تظاهرات سراسری، تظاهرات سراسری را به اعتصابات، اعتصابات را به درگیری خیابانی و درگیری خیابانی را به کمک نیروهای نفوذی خود به جنگ داخلی تبدیل کند، اما علیرغم اقداماتی که کرد، موفق نشد و ما به کمک بصیرت مردم و دستگاه های امنیتی توانستیم نقشه هایشان را خنثی کنیم.

وی افزود: همه توطئه های دشمن برای این بود که ما 40 سالگی انقلاب خود را مشاهده نکنیم، اما مغناطیس ولایت به آن ها نشان داد که مردم پای ولایت ایستاده اند؛ حضور پرشور مردم سیلی محکمی بر گوش جریان سازشکار و منحط غربگرا در درون کشور بود.

کریمی قدوسی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی که در مرقد امام راحل می گویی «ما ارشادات رهبری را بر دیده منت می گذاریم» بدان که اوامر رهبری ارشاد نیست، بلکه حکم است؛ به کارها نادرست خود ادامه ندهید.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس گفتند «شما نمایندگان سوگند شرعی خورده اید و اگر انقلابی عمل نکنید به این سوگند خود عمل نکرده و نشستن بر صندلی مجلس شرعاً جایز نیست»؛ بنابراین همه نمایندگان باید دانند که اگر موافق لوایح استعماری که استقلال کشور را مورد آسیب قرار می دهد باشند، عملاً حضور شرعی خود در مجلس را با دست خودشان زیر سؤال برده اند؛ از آقای لاریجانی نیز انتظار داریم در رابطه با لوایح استعماری مواضع انقلابی اخذ کند.

وی در پایان یادآور شد: بدون شک ملت ایران در گام دوم انقلاب زمینه طلوع آیت عظمای ولایت و ظهور امام زمان(عج) را فراهم خواهند کرد./841/پ200/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات