۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۹۷۶۳۷
امام جمعه تبریز:

چالش‌های پیش‌ روی انقلاب اسلامی بررسی شود

چالش‌های پیش‌ روی انقلاب اسلامی بررسی شود
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر ورود نهادهای علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی در زمینه بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش‌ روی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان امروز در نشست شورای سیاستگذاری همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت ها و چالش ها؛ برگزاری چنین همایشی را حرکتی مبارک، ماندگار و ارزشمند دانست و اظهار داشت: ضرورت برگزاری این همایش در آغاز دهه پنجم انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر ورود نهادهای علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی در زمینه بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش‌ روی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آثار و نتایج این همایش باید در قالب کتاب، لوح فشرده و ... مستند سازی شده و در اختیار سایر محققان، پژوهشگران، فعالان این حوزه و حتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ابتکار عمل و خلاقیت در برگزاری این همایش ملی در تبریز شهر اولین‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: به نظر می رسد این همایش برای اولین بار با این حجم و محورهای در همه حوزه های پیش بینی شده در دانشگاه تبریز برگزار می شود که حرکت بسیار ارزنده ای است.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر این‌که دشمنان انقلاب با ترفندهای مختلف در صدد ناامید کردن مردم از انقلاب هستند، اظهار داشت: هدف استکبار کم رنگ نشان دادن دستاوردهای 40 ساله انقلاب است تا در زمینه سلب اعتماد و اطمینان مردم از نظام اسلامی توفیقاتی بدست آورد.

وی با بیان این‌که رویکرد علمی همایش امری بسیار مبارک است، افزود: برگزاری چنین همایشی که در آن فرصت ها و چالش های انقلاب و به خصوص نقاط ضعف آن مورد نقد و بررسی علمی از سوی محققان و فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت، در واقع به نوعی خنثی کننده توطئه دشمنان علیه کشورمان خواهد شد.

همچنین میررضا مجیدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم با وجود داشتن مشکلات و به ویژه تبلیغات سوء دشمنان علیه این انقلاب، با حضور گسترده خود دشمنان نظام را ناامید کردند.

وی برگزاری همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها، به میزبانی دانشگاه تبریز را بهترین فرصت برای بررسی بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: نگرش منصفانه نسبت به عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی در مقایسه با دوران قبل از آن رویکرد اصلی خواهد بود./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات