۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۷۹۱۸
استاد حوزه علميه قم:

بسیاری از وجوه شخصيتی حضرت ام البنين مخفي مانده است

بسیاری از وجوه شخصيتی حضرت ام البنين مخفي مانده است
حجت الاسلام دارستاني گفت: بخش زيادي از شخصيت حضرت ام البنين دست نيافتني و مخفي است به گونه اي كه درك بشريت در قامت فهم شخصيت ايشان نيست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید احمد دارستانی دوشنبه شب به مناسبت شهادت حضرت ام البنین در هیات شهدای گمنام کاشان با اشاره به نقش مهم مادر در تربیت فرزندان، گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، من زنی را می‌خواهم که بتواند جنگ آور تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از شخصیت حضرت ام البنین دست نیافتنی و مخفی است افزود: شخصیت حضرت ام البنین به گونه‌ای است که درک بشریت در قامت فهم شخصیت ایشان نیست.

حجت الاسلام دارستانی گفت: همه افتخار مادر شهید این است که قربانی داده است و از خداوند برای قبول این قربانی شاکر است، اما حضرت ام البنین در کربلا چهار شهید داده است و مادر چهار شهید است، اما برای خودش شأنی قائل نیست که بخواهد نامی از او برده شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین تنها مادری که در کربلا چهار شهید داده است، گفت: پدران و مادران شهدا اگر هفتاد میلیون شهید می‌دادند هم وزن با یکی از چهار شهید حضرت ام البنین نیستند.

استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین فرزندان خود را فدای امام حسین (ع) کردند، افزود: حضرت ابوالفضل (ع) نه تنها در روز عاشورا بلکه در روز تولد نیز سبب شادی امام حسین (ع) بود که این بیانگر جایگاه فرزندی که در دامن حضرت ام‌البنین پرورش یافته است.

حجت الاسلام دارستانی از حضرت ابوالفضل (ع) به‌عنوان کفیل حضرت زینب (س) یاد کرد و ادامه داد: ایشان و حضرت ام‌البنین (س) در محضر اهل‌بیت (ع) هیچ شأنی را برای خودشان قائل نبودند به همین علت مورد عنایت خداوند قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یکی از شهدای دفاع مقدس از همه التماس دعا داشت تا هنگام شهادت سر در بدن نداشته باشد چرا که پسر فاطمه زهرا در صحرای قیامت بدون سر است من خجالت می‌کشم و یا دعا کنید بدون دست باشم، چون پسر حضرت ام البنین بدون دست است و نهایتا با انفجار یک خمپاره در کنارش چند کیلو گوشت بیشتر از او نماند.

وی افزود: امروز در حالیکه همه مادران نگران تربیت بچه‌های خود در دوره آخر الزمان هستند، اما حضرت ام البنین در آن دوره حکومت عمر و عثمان چگونه چهار فرزند تربیت کرد که هر چهار فرزند او درکربلا به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین احترام به پدر و مادر را راز و رمز موفقیت در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: احترام به پدر و مادر سبب خواهد شد تا ضمن رفع مشکلات انسان در دنیا و آخرت، از بسیاری بلایا نیز در امان بماند.

‎ حجت الاسلام دارستانی با اشاره به شناخته نبودن سالروز وفات حضرت ام‌البنین در دوره رژیم ستم شاهی، گفت: برگزاری مراسم عزاداری حضرت ام‌البنین (س) امروز به برکت انقلاب اسلامی همه گیر و فراگیر شده است و با شکوه برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات