۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۰۸۹۵
حجت الاسلام دارستانی:

گریه بر مظلومیت امام حسین اجابت دعا را قطعی می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) قیمت ندارد، گفت: خداوند به واسطه اشک بر مصائب امام حسین(ع) از گناهان انسان می‌گذرد.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دارستانی استاد حوزه علمیه، در امامزاده ابوالحسن(ع) گفت: اقامه عزای بر امام حسین(ع) یکی از مراتب رسیدن به خداوند است.

وی افزود: در محبت به ساحت مقدس امام حسین(ع) همین بس که اگر انسان در مواجهه با مشکلات خود برای سختی روز عاشورا آه بکشد و امام حسین(ع) را یاد کند گویی با این آه خداوند را تسبیح کرده است.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: در روایات متعدد آمده که آه کشیدن بر مصائب امام حسین(ع) ثواب دارد؛ بنابراین راحت‌ترین و زیباترین مسیر برای رسیدن به خداوند شناخت و معرفت به امام حسین(ع) است زیرا حقیقت توحید در گودال قتلگاه تجلی یافت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) گناهان انسان را پاک می‌کند، ابراز کرد: اگر کسی برای امام حسین(ع) اشک بریزد طبق صریح روایات؛ هنگام مرگ اهل بیت(ع) بر بالین او حاضر می‌شوند، ملک الموت از مادر مهربان‌تر جان او را می‌ستاند و بدون هیچ هراسی وارد عالم برزخ و قیامت می‌شود.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: خداوند متعال یکجا گناهان گریه کنان امام حسین(ع) را می‌بخشد؛ بهترین لحظه اجابت دعا زمانی است که انسان برای امام حسین(ع) گریه می‌کند.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) قیمت ندارد، خاطرنشان کرد: انسان هنگام گریه بر امام حسین(ع) به سوی خداوند پرواز می‌کند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات