۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۷۹۶۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

تحقیق و پژوهش از شروط رونق علمی در حوزه است

تحقیق و پژوهش از شروط رونق علمی در حوزه است
حجت الاسلام زارع، تحقیق و پژوهش را از شروط رونق علمی در حوزه دانست و گفت: بدون توجه به پژوهش، حوزه نمی‌تواند شاهد رشد و رونق علمی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه پژوهشی که با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه استان در ساری برگزار شد، تحقیق و پژوهش را از شروط رونق علمی در حوزه دانست و گفت: بدون توجه به پژوهش، حوزه نمی‌تواند شاهد رشد و رونق علمی باشد.
 
وی با بیان این که تقویت پژوهش در حوزه نیازمند عزم جدی همه مدارس علمیه است، افزود: مدارس به عنوان خط مقدم فعالیت‌های علمی حوزه نقش بسیار مؤثر و محوری در تقویت فرهنگ پژوهش بر عهده دارند.
 
حجت الاسلام زارع با اشاره به این که در حال حاضر پژوهش در حوزه با هدف گذاری و برنامه مشخصی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه باید همسو با برنامه و چشم انداز کلان حوزه در مقوله پژوهش همسو کنند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای رونق پژوهشی در سطح حوزه باید به صورت ریشه‌ای دنبال شود، تصریح کرد: در راه تحقق اهداف و چشم انداز پژوهشی همه بخش‌های مدارس علمیه به ویژه اساتید باید همه توان خود را به کار گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه در طول تاریخ آثار و برکات علمی بسیاری از خود به یادگار گذاشته است، بیان داشت: یکی از دلایل مهم این پیشرفت‌های علمی توجه و تأکید علما و فق‌های حوزه به مسأله تحقیق و پژوهش است.
 
حجت الاسلام زارع با بیان این که تحقیق و پژوهش در حوزه نباید مورد کم توجهی قرار گیرد، افزود: امروز حوزه برای حفظ و تقویت نشاط و رونق علمی خود باید برنامه‌های آموزشی خود را پژوهش محور دنبال کند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ظرفیت‌های پژوهشی مناسبی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که نیازمند شناسایی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مستمر پژوهشی در سطح مدارس علمیه فرصتی برای شناسایی استعداد‌های پژوهشی در میان طلاب است.
 
استاد حوزه علمیه علمیه مازندران در در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راهکار‌های مناسب برای تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه را تقویت انجمن‌ها و گروه‌های پژوهشی در مدارس دانست و تصریح کرد: باید گروه‌ها و انجمن‌های پژوهشی در سطح مدارس مورد توجه و تقویت قرار گیرند تا شاهد حضور بیشتر طلاب در این انجمن‌های علمی باشیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات