۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۹۸۲۲۵
حجت الاسلام والمسلمین قرنی گلپایگانی:

حضرت زهرا اسوه و حجت الهی برای ائمه اطهار است

حضرت زهرا اسوه و حجت الهی برای ائمه اطهار است
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) برای همه زنان و مردان الگو است و بلوکه کردن اسوه بودن ایشان تنها برای زنان بی احترامی به شخصیت آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرنی گلپایگانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر در خصوص معارف حضرت زهرا(س) گفت: بیشترین ذکر قنوت پیامبراکرم که مداومت به آن داشتند آیه شریفه ربنا آتنا فی الدنیا... بوده است.

وی افزود: ضمن اینکه این ذکر از آیات الهی است دعای جامعی نیز به شمار می رود، امام حسین(ع) در روز عرفه می فرمایند اگر خداوند امان از عذاب را به انسان عنایت کند گویی همه چیز را به انسان داده است در غیر این صورت گویی چیزی به انسان عنایت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی گلپایگانی ادامه داد: دومین ذکر قنوت پیامبراکرم آیه‌ای از سوره شریفه فرقان بود که خداوند در اواخر این سوره جمعی را به عنوان عباد الرحمان مطرح می کند؛ مهمترین دعای عباد الرحمان در پیشگاه خداوند درخواست نسلی طیب با تقوا است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: دعای رسول خداوند به معنای تام کلمه در وجود مبارک حضرت زهرا(س) مستجاب شد و امامت متقین در نهاد مقدس حضرت عینیت پیدا کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) امام امامان معصوم است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان بلکه برای همه انسان ها الگو و اسوه هستند، بلوکه کردن وجود مبارک ایشان تنها برای نسوان بی احترامی به شخصیت حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی گلپایگانی با بیان اینکه امامان معصوم(ع) اشرف متقین هستند، گفت: از بعد و جنبه مقامات همه امامان در یک رتبه قرار دارند اما در بروز و ظهور امامتشان نسبت به یکدیگر متفاوت هستند برای همین است که امام زمان(عج) می فرمایند: در وجود مادرم زهرا برای من اسوه و امامتی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
از خبرگزاری وزین رسا بخاطر انعکاس این خبر ممنونیم.
0
0
بهمن نوعدوست
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
سلام کانال مفیدی دارید.
مرحبااحسنت.
0
0