۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۸۲۶۲
30 سالگی منشور روحانیت؛

حجت الاسلام سلیمی: حوزه های علمیه منشور روحانیت را نقشه راه خود قرار دهند

حجت الاسلام سلیمی: حوزه های علمیه منشور روحانیت را نقشه راه خود قرار دهند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر استفاده حوزه از ابزارهای روز برای تبلیغ، تأکید کرد که منشور روحانیت باید نقشه راه حوزه و روحانیت باشد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو فراکسیون روحاینت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به منشور روحانیت حضرت امام و وظایف سنگین حوزویان گفت: روحانیت امروز نسبت به زمان طاغوت تفاوت عمده‌ای پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تولیدات علمی حوزویان، افراد حوزوی شاخص در علوم مختلف و افرادی که با تسلط فراوان بر علوم حوزوی و به روز در کشور حضور دارند، به مراتب بیشتر از زمان پیش از انقلاب است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش مدارس علمیه در کشور، عنوان داشت: امروز تعداد مدارس علمیه که تحت نظر حوزویان مدیریت می‌شود چندین برابر دهه‌های قبل است. در زمان طاغوت تنها چند حوزه علمیه در کشور وجود داشت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی تعداد حوزه‌ها بیشتر شده است.

وی با تاکید بر عمل به منشور روحانیت که توسط امام خمینی(ره) ابلاغ شد، بیان داشت: منشور روحانیت نباید در حد یک مکتوب باقی بماند، بلکه روحانیون و مسؤولان حوزه‌های علمیه باید این منشور را به عنوان یک نقشه راه برای خود در نظر بگیرند.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با درخواست از مسؤولان حوزوی درباره به روز شدن طلاب، تأکید کرد: قطعا استفاده طلاب و حوزویان از ابزار‌های نوین ارتباطی یک راه حل برای بسط و گسترش معارف اسلامی است. امروز در حوزه‌های علمیه مکتوبات بسیاری منتشر می‌شود که از نظر محتوایی بسیار غنی است، اما اتکا به آثار مکتوب کافی نیست.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: منابر سنتی همیشه یک جایگاه مقدس برای ارتباط گرفتن با جامعه است، اما طلبه امروز باید بداند راه تحت تأثیرگذاری بر جامعه پیرامون خود، ورود به فضای مجازی و استفاده از تمامی ابزار‌های ارتباط جمعی است./۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
لطفا درباره قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز اخبار جدید تولید کنید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
لطفا درباره قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز اخبار جدید تولید کنید.
0
0