۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۸۲۶۸
دبیر علمی همایش سلامت معنوی:

نهادینه‌سازی سلامت معنوی اولویت امروز جوامع علمی باشد

نهادینه‌سازی سلامت معنوی اولویت امروز جوامع علمی باشد
ابوالقاسمی با اشاره به ضرورت های نهادینه‌سازی سلامت معنوی در جامعه، بر توجه بیشتر جوامع علمی نسبت به این بحث تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسن ابوالقاسمی عضو فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر علمی همایش سلامت معنوی اسلامی در ششمین "همایش ملی سلامت معنوی اسلامی" که امروز در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، به بیان این که هدف فرهنگستان در بحث سلامت معنوی که از حدود 7 سال پیش آغاز شده است، نهادینه کردن سلامت معنوی در جامعه علمی و دانشگاهی است، اظهار داشت: پیگیری بحث سلامت معنوی در کشور اهمیت بسیاری دارد.

دبیر علمی همایش سلامت معنوی اسلامی ادامه داد: با توجه به مواجهه بسیار نزدیک با مردم، جا دارد که بحث سلامت معنوی در کشور پیگیری شود، از این رو از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها  و مقامات اجرایی این امر پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌ علمیه داریم که در فرهنگستان علوم پزشکی با زعامت دکتر مرندی که شخصا بحث سلامت معنوی را پیگیری می‌کنند، حمایت از پایان‌نامه‌های نگاشته شده در این زمینه انجام شود.

ابوالقاسمی گفت: همایش سلامت معنوی در سال جاری از دو بعد دیگر دنبال شده است، نخست پیگیری این بحث مهم از سوی وزارت بهداشت با حمایت دکتر لاریجانی معاون آموزشی و دیگر نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها است.

وی ضمن تشکر از مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قم در برگزار این همایش مطرح کرد: 130 مقاله علمی از تعداد بیش از 200 مقاله عملی که به همایش رسیده بود، پذیرفته شد و استقبال به حدی بود که ظرفیت سالن همایش، امکان حضور همه درخواست‌کنندگان وجود نداشت.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: پنج نشست در این همایش تدارک دیده شده است، راهکارهای ارتقای سلامت معنوی، سلامت معنوی و سیره اهل بیت، سلامت معنوی و رویکرد تمدنی، تأثیر سلامت معنوی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، و شاخص‌های سلامت معنوی و الگوهای رایج موضوع این پنج نشست است.

وی تأکید کرد: امکان مشارکت افراد در بحث‌های مطرح شده در همایش باید فراهم شود، چراکه هرساله این درخواست وجود دارد که در بحث‌ها مشارکت علمی وجود داشته باشد.

ابوالقاسمی تأکید کرد: امسال یک پدیده دیگری در همایش شاهد هستیم که قرار است یکی از الگوهای بی بدیل سلامت معنوی یعنی دکتر عباس شیبانی مورد تقدیر قرار گیرد.

دبیر علمی همایش سلامت معنوی اسلامی در پایان افزود: اگر همه دانشجویان و کسانی که در این همایش حضور دارند، از زندگی دکتر شیبانی مطلع شوند، دستاورد بزرگی برای این همایش خواهد بود./876/پ202/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
مهدی شاهی
ارسال نظرات