۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۳۷۶
فقیه مؤمن | حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

مرحوم آیت الله مؤمن مورد وثوق و اعتماد امام خمینی و رهبر انقلاب بود

مرحوم آیت الله مؤمن مورد وثوق و اعتماد امام خمینی و رهبر انقلاب بود
نماینده خبرگان با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مؤمن از شخصیتی عالمانه، آزاده و متواضع برخوردار بود، گفت: ایشان در حرکت های انقلابی بسیار مؤثر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت رحلت آیت الله مؤمن فقیه فقید شورای نگهبان گفت: ایشان پیش از انقلاب اسلامی از اعضای فعال و برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند و در حرکت های انقلابی بسیار اثرگذار واقع می شدند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مؤمن در زمینه مبارزه با طاغوت و پخش اعلامیه هایی که علیه طاغوت و در راستای تأیید امام خمینی(ره) بود، بسیار مجدانه تلاش می کردند و حرکت در راستای انقلاب اسلامی را وظیفه خود می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مؤمن در آن دوران خفقان طاغوتی نقش اثرگذاری در تشکیل جلسات جامعه مدرسین ایفا می کردند.

نماینده خبرگان رهبری به خدماتی که مرحوم آیت الله مؤمن به نظام ارائه کردند، اشاره و بیان کرد: این عالم وارسته پس از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به سبب ایجاب وظیفه در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای نگهبان فعالیت می کردند؛ ایشان از اعضای قدیمی شورای نگهبان بودند و همواره مورد وثوق و اعتماد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب قرار داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مؤمن ریاست مجمع فقهی شورای نگهبان را برعهده داشتند، افزود: هنگامی که امام خمینی(ره) رحلت فرمودند، مرحوم آیت الله مؤمن عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بودند و در تعیین حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب بسیار مؤثر واقع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به بعد علمی شخصیت مرحوم آیت الله مؤمن تأکید کرد: ایشان از شاگردان برجسته مرحوم امام و آیت الله داماد بودند و شخصیتی بسیار علمی، آزاده، حر و متواضع داشتند؛ بدون تردید رحلت ایشان ثلمه بزرگی به اسلام وارد کرد./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات