۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۸۸۹۶

روایت رییس مرکز خدمات از مشکلات مالی طلاب

روایت رییس مرکز خدمات از مشکلات مالی طلاب
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: عده بسیار کمی از روحانیان مسئولیتی دارند و مردم این افراد را می‌بینند و باقی طلاب را با این افراد قیاس می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری رسا، نشست مجامع خیرین مراکز استانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه شمال کشور با هدف همفکری و هم‌اندیشی برای پیگیری مشکلات طلاب این منطقه در قم برگزار شد.

در این نشست مدیران و جمعی از خیرین مراکز استانی مازندران، گیلان، تهران، البرز، گلستان و سمنان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست در سخنانی گفت: دستگیری از مردم توفیقی الهی است که باید قدردان آن باشید چراکه بسیاری توفیق این خدمات را ندارند.

رییس مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه بعد از ایمان به خدا هیچ عبادتی به اهمیت خدمت به مردم نیست، تصریح کرد: همه انبیای الهی و ائمه(ع) بخشی از زندگی خود را برای خدمت به ضعفا گذاشتند.

وی افزود: در روایت داریم که هیچ نعمتی برای انسان بالاتر از این نیست که به دست آنها گرفتاری‌های مردم برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به مشکلات طلاب و روحانیان گفت: عده بسیار کمی از روحانیان مسئولیتی دارند و مردم این افراد را می‌بینند و باقی طلاب را با این افراد قیاس می‌کنند.

وی افزود: حقیقتاً عموم طلاب تنها به امور طلبگی می‌پردازند و نیاز است مشکلات آن‌ها کریمانه برای مردم تدوین شود.

رییس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه بیمه طلاب، حداقل میزان بیمه است، گفت: تا سال 83 روحانیت بیمه تأمین اجتماعی نداشت و روحانیان و حتی علمای بزرگ وقتی از دنیا می‌رفتند خانواده آنان از نظر معیشتی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدند.

وی با اشاره به مراتب خدمت افزود: خدمت به مردم بسیار ارزش دارد ولی این خدمت دارای مراتبی است و خدمت به عالمان دینی دارای ارزش بسیاری است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی به عالمی توجه کند مرا اکرام کرده است و کسی که مرا احترام کند خدا را احترام کرده است.

گفتنی است، در این جلسه معاونان و مدیران کل ستادی مرکز خدمات نیز حضور داشتند و توضیحاتی درباره برنامه‌های مرکز خدمات در بخش‌های مختلف ارائه کردند./998/د101/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات