۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۹۰۱۰
مدیر حوزه علمیه استان همدان:

هیچ دینی به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نشده است

هیچ دینی به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نشده است
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: در پاسخ کسانی که می گویند ما مخالف آزادی زن هستیم باید گفت؛ هیچ دینی به اندازه اسلام برای زن ارزش و جایگاه قایل نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان عصر امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه اطلاع رسانی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا و روز زن خاطر نشان کرد: زنان و مادران جامعه ما باید حضرت زهرا را به عنوان الگوی خود قرار دهند و در مسیر ایشان حرکت کنند.

وی افزود: عفت، حفظ ارزش‌های اسلامی و پاکدامنی از ویژگی ها اصلی در سیره حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و همه زنانی که در قرآن معرفی شده‌اند، است.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اهمیت انتخاب الگوی درست و کامل یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که برای هدایت مردم باید در نظر داشته باشیم موضوع الگوها و نمونه‌هایی است که در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: خداوند در کنار کتاب آسمانی الگوهای الهی را نیز از جنس خود مردم برای هدایت معرفی کرده و در قرآن هم صراحتا پیامبر اسلام به عنوان الگو معرفی شده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان یادآور شد: حضرت زهرا نمونه یک زن کامل و الگویی برای همه مادران و زنان است از این رو زنان ایران اسلامی نیز با الگو گیری از ایشان باید نمونه یک زن کامل باشند.

وی در ادامه تحصیل و اشتغال برای زنان را در برخی از موارد واجب کفایی دانست و گفت: فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف که می‌تواند نیازهای زنان را برطرف کند جزء افتخارات جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در پاسخ کسانی که ادعا دارند و می گویند ما مخالف آزادی زن و حضور این قشر در جامعه هستیم باید گفت که هیچ دینی به اندازه اسلام برای زن ارزش و جایگاه قائل نشده است.

وی گرم نگه داشتن کانون خانه و خانواده را از هنرهای زنان عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما حق شرکت در فعالیت‌های سیاسی و حتی حضور در مجلس را دارا بودند اما در کنار این فعالیت ها از وظیفه اصلی خود که مادری است دست نکشیده اند بنابراین باید قدردان این بانوان عزیز باشیم./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات