۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۹۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا:

برگزاری همایش کتاب سال بانوان مقابله با ستم تاریخی علیه زنان است

برگزاری همایش کتاب سال بانوان مقابله با ستم تاریخی علیه زنان است
دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان برگزاری این همایش را در حقیقت تلاش و مقابله با ستمی دانست که در گذشته و جهان امروز بر بانوان وارد شده و می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا صبح امروز در آیین اختتامیه همایش کتاب سال بانوان که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، برگزاری این همایش را اقدامی ارزنده دانست و خواستار تداوم آن در سالیان آینده شد.

وی یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی را حضور بانوان در حرکت های اجتماعی دانست و یادآورشد: همان گونه که انقلاب اسلامی با یک روش نوین پدید آمد که با همه انقلاب های معاصر و قرن بیستم فرق داشت، همه روش هایی که برای مبارزه با انقلاب ها آموخته شد در برابر این حرکت ناکارآمد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا شکل گیری، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی را مرهون حضور مردمی در صحنه های مختلف دانست و گفت: تحلیلگران معتقدند جمهوری اسلامی در عرصه توسعه آموزش عالی و حضور زنان موفق بوده است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی همان گونه که در شکل گیری خود نوآوری داشت، در هویت علمی خود نیز نوآور بود و این تجربه تاکنون نشان داده حضور بانوان و علم نه تنها در تناقض با هویت انقلاب نبوده بلکه از عوامل تداوم آن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا ابتکار جامعه الزهرا در برگزاری همایش کتاب سال بانوان را ترکیبی از این دو دانست و افزود: انتخاب همایش و بزرگداشتی برای کتب و آثار بانوان، تلاش و مقابله با ستمی است که در گذشته و جهان امروز بر بانوان وارد شده و می شود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات