۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۹۹۲۲۱

برگزیدگان همایش کتاب سال بانوان معرفی شدند+اسامی

برگزیدگان همایش کتاب سال بانوان معرفی شدند+اسامی
برگزیدگان نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در بخش گروه علمی تاریخ خانم ناهید طیبی با اثر نقیب ابوجعفر یحیی بن ابی زید علوی، در گروه کلیات و مراجع فاطمه احمدی با اثر المعجم المفهرس به هرماه متن و ترجمه نوین صحیفه سجادیه، در گروه فلسفه و کلام سعیده سادات نبوی هاشمی با اثر انسان شناسی متکلمان امامیه بغداد(رساله دکتری) و در گروه فلسفه و کلام کتاب برهان نظم اثر فرح رامین به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند و لوح تقدیر و هدایای خود را از حضرت آیت الله مکارم شیرازی دریافت کردند.

در بخش شایسته تقدیر در گروه تفسیر و علوم قرآن حلیمه اخلاقی با اثر مبانی و الگوهای رفتاری مطلوب سبک زندگی از دیدگاه قرآن کریم، در گروه علوم و حدیث علیه رضا داد با اثر مکتب حدیثی بغداد، در گروه فلسفه وکلام زهره برقعی با اثر خیال از نظر ابن سینا و صدرالمتالهین و در گروه کلیات و مراجع ام البنین خالقیان با اثر معجم اعراب الفاظ الصحیفه السجادیه به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در بخش زن و خانواده، زهرا امین مجد با اثر الهیات جنسی، محمود حکمت نیا با کتاب حقوق زن و خانواده، غلامرضا پیوندی با اثر حقوق کودک و فرج الله هدایت نیا با کتاب الگوی سوم، الگوی رفتاری زن در خانواده و جامعه به عنوان آثار برگزیده تجلیل شدند.

در این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی به عنوان سخنران ویژه بر لزوم توجه به نیازهای جامعه اسلامی در پژوهش ها تاکید کرد.

این مرجع تقلید همچنین توصیه های مهمی خطاب به پژوهشگران و نویسندگان حوزوی ارائه کرد و با تبیین بایسته ها و اقتضائات این عرصه، روان نویسی را یک اصل مهم در تالیف کتاب دانست.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا دبیر علمی همایش کتاب سال و ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا از دیگر بخش های این مراسم بود.

به گفته خانم حقانی حدود 600 اثر به دبیرخانه نخستین همایش کتاب سال بانوان ارسال شده بود که این اثار در حوزه علوم انسانی و اسلامی بوده است. آثار ارسالی به دبیرخانه هماش در سه مرحله مورد ارزیابی علمی قرار گرفته است.924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات