۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۹۳۸۵
در راستای اصلاح ذات البین؛

مضیف العباس شهر سوسنگرد افتتاح شد

مضیف العباس شهر سوسنگرد افتتاح شد
مضیف مزین به نام اباالفضل العباس در راستای اصلاح ذات البین و کاهش گرفتاری‌های اجتماعی با حضور امام جمعه سوسنگرد افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مضیف مزین به نام اباالفضل العباس شامگاه گذشته مضیف العباس با حضور علما، فضلا و بزرگان عشایر سوسنگرد افتتاح شد.

در مراسم افتتاح که با قرائت قرآن و سخنرانی امام جمعه سوسنگرد آغاز شد، منصور گاطع زاده، بانی مضیف با تشکر از بزرگان و شیوخ سوسنگردی و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) عنوان داشت: مادر، مدرسه و تاریخ است و در چنین روز‌هایی به تجدید بنای مضیف به نام ابالفضل العباسی پرداختیم که به وفای به عهد و برادری معروف است و ان شاء در مضیف مزین شده بنام آن حضرت، شاهد اصلاح ذات البین و رسیدگی به مسائل مطرح شهر و عشایر با حضور تحصیل کردگان و بزرگان باشیم.

در ادامه حجت الاسلام شمیل پور، امام جمعه سوسنگرد با خوش آمدگویی به بزرگان عشایر شهرستان عنوان داشت: نقش بزرگان همچون انبیاء است که به اصلاح ذات البین می‌پردازند و به عشیره البوجلال از بابت ساخت مضیف تبریک می‌گویم.

امام جمعه سوسنگرد با بیان اینکه مضیف به نام کسی مزین شد که شهدا و ملائکه در روز قیامت به وی غبطه می‌خورند، افزود: مضیف را نخستین بار ابراهیم خلیل بنا نمود؛ از این رو محبت، مودت، محاوره، مجلس و مجالس همگی در مضیف خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام شمیل پور ادامه داد: مضیف، محل مراجعه عرب‌ها برای قضاوت و داوری مراجعه است؛ چنانکه جامعه علمی و عملی محسوب، زیرا شیخ حاضر در آن همچون قاضی بوده و حکم صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه ورودی مضیف باید رو به سوی قبله باشد، گفت: تا از این طریق میهمانان به هنگام ادای نماز به راحتی قبله را بشناسند ضمن اینکه ورودی آن کوتاه است تا واردشوندگان حالت کبر و غرور را کنار بگذارند.

امام جمعه سوسنگرد، احترام کوچک به بزرگ، احترام به سخنران و آگاهی در اختیار محل جلوس درس‌های آموخته شده در مضیف است.

حجت الاسلام شمیل پور با ابراز امیداوری از اینکه مضیف مکانی برای اصلاح ذات البین و افزایش دهنده سطح فرهنگ جامعه باشد، تصریح کرد: سوسنگردی‌ها در برابر استکبار ایستادگی و در ایثار و جان فشانی زبانزد هستند که نمونه آن را در جهاد عشایر عرب علیه استعمار انگلیس ثابت کردند.

وی با اشاره به ۱۲ اصفند سالروز جهاد عشایر  عرب گفت: جهاد عشایر عرب نمونه رشادت‌های عشایر عرب خوزستان است که باید پاس داشته و نسل‌های پیش رو به آن افتخار کنند.

امام جمعه سوسنگرد تأکید کرد: در سالروز جهاد عشایر عرب بار دیگر ولایتمداری مان را ثابت می‌کنیم و حضوری پرشور در
مراسم خواهیم داشت./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات