۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۹۹۴۰۶
با معرفی نفرات برتر صورت گرفت؛

برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی حوزه خواهران چهارمحال و بختیاری

برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی حوزه خواهران چهارمحال و بختیاری
مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷، با معرفی نفرات برتر در شهرکرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷، صبح امروز با معرفی نفرات برتر در شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که بیش از ۲۰۰ فعال امور قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران حضور داشتند از ۶ طلبه خواهر راه یافته به مسابقات کشوری قرآن این استان تقدیر به عمل آمد.

همچنین از ۱۲ نفر از برترین‌های مدارس علمیه خواهران استان در رشته‌های ترتیل، تحقیق، آثار هنری و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با اهدا لوح و کارت هدیه، تجلیل به عمل آمد.

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در این مراسم با بیان اینکه توجه به امور قرآنی در حوزه‌های علمیه یک اصل غیرقابل انکار است، گفت: به لطف الهی هرساله راه یافتگان مدیریت این استان به مسابقات کشوری قرآن کریم نسبت به سایر استان‌ها چشمگیر هستند که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های این مدیریت پرداختن به تحقق آموزش قرآن کریم با محوریت طلاب است که اهداف مهمی را برای آن در نظر گرفته ایم، افزود: تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، توانایی خواندن قرآن کریم، درک معنای آیات قرآن، توانایی و التزام به تدبر در آیات قرآن کریم، حفظ قرآن، انس با قرآن، آشنایی با علوم و معارف قرآنی، توانایی استفاده از قرآن و تبعیت از قرآن و عترت از جمله این اهداف است که در جهت پیشبرد آن گام‌های موثری برداشته و در حال ادامه پیمودن این مسیر هستیم.

اسکندری با تأکید بر اینکه به یقین انس بیشتر طلاب با قرآن در زندگی و امور تحصیلی آن‌ها مؤثر خواهد بود، اظهار کرد: باید همه تلاش خود را برای خارج کردن قرآن از مهجوریت در جامعه به کار بگیریم و این یکی از مهمترین رسالت‌های امروز طلاب خواهر است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه منبع و ماخذ اصلی سبک زندگی دینی که منجی جامعه امروز است از قرآن استخراج می‌شود، خاطرنشان کرد: باید راهکار اشاعه تعالیم قرآنی از طریق آموزش و تفهیم قرآنی مدنظر قرار گیرد که در این بین طلاب نقش اساسی دارند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات