۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۵۴۸
استاد حوزه علمیه:

افزایش سن ازدواج به بهانه های واهی عقلانی نیست

افزایش سن ازدواج به بهانه های واهی عقلانی نیست
استاد حوزه علمیه گفت: مقوله ازدواج، دوره و زمان ندارد و نمی‌توان به بهانه‌های واهی این امر حسنه را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه مزرعه آقایی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه انسیةالحورا(س) برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای انسان‌ها هستند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) هرچند عمر کوتاهی داشتند اما در همین اندک زمان عمر مبارک به‌گونه‌ای زندگی کردند که زندگی ایشان سرمشق برای تمام انسان‌ها شد.

مزرعه آقایی با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از موفقیت و احساس مسؤولیت پذیری بود، عنوان کرد: نباید کسی تصور کند که حضرت زهرا(س) تنها الگوی زنان به شمار می‌رودند بلکه ایشان الگوی تمام بشریت اعم از زن و مرد هستند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام زمان(عج) که فرمودند: مادرم زهرا برای من الگو است، بیان داشت: امامان معصوم از نور حضرت زهرا(س) خلق شدند، ایشان بخشی از نور الهی هستند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت ازدواج از منظر اهل‌بیت(ع)، گفت: پیامبر اسلام فرمودند: ازدواج سنت من است؛ حضرت زهرا(س) در سن 9 سالگی ازدواج کردند و ازآنجاکه ایشان الگوی ما به شمار می‌روند پس ما نیز باید همانند این بانوی بزرگوار به امر ازدواج بها دهیم.

مزرعه آقایی با اشاره به اینکه مقوله ازدواج، دوره و زمان ندارد و نمی‌توان به بهانه‌های واهی این امر حسنه را به تعویق انداخت، گفت: کسانی که می‌خواهند دخترانشان درس بخوانند و صاحب مدرک شوند سپس اقدام به ازدواج کنند هرگز نباید به فکر ازدواج باشند چراکه علم‌آموزی ز گهواره تاگور است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مادران باید بهترین دوستان دختران باشند، خاطرنشان کرد: مادر باید محرم راز دختر باشد تا بتواند به بهترین وجه فرزند خود را راهنمایی کند. مادران وظیفه بسیار خطیری در مورد تربیت دختران دارند زیرا  این تربیت، مقدمه‌ساز رویارویی او در مقابله با سختی‌ها و  دشواری‌های زندگی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات