۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۹۹۷۱۰
سردار ادیبی خبر داد؛

«ما پیروزیم» شعار راهیان نور سال ۹۸+ فیلم

«ما پیروزیم» شعار راهیان نور سال ۹۸+ فیلم
سردار ادیبی با اشاره به رشد 10 درصدی زائران راهیان نور، گفت: شعار راهیان نور در سال 98 «ما پیروزیم» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد راهیان نور کشور، امروز در نشست خبری سالیانه خود در تشریح برنامه های راهیان نور سال 98 که در همین ستاد برگزار شد، گفت: امروز راهیان نور به یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: اثر این اقدام ارزشمند در حوزه فرهنگی کشور بسیار حائز اهمیت است و براساس نظرسنجی و ذائقه سنجی صورت گرفته از زائران و میزبانان و مسؤولان شهرستان‌های مقصد می توان گفت این اقدام یکی از روندهای فرهنگی موثر در کشور به شمار می‌رود.

سردار ادیبی مهمترین وظیفه ستاد راهیان نور را رساندن صدای شهدا به گوش مردم و از بین بردن حزن و اندوه از دل جامعه بیان کرد و اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس با خلوص و امید به خدا بدون کمترین اندوه مجاهدت کردند و پیروز شدند و امروز همان رزمنده‌ها الگوی ما هستند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور با تاکید بر اینکه دفاع مقدس مظهر خودباوری و خلق وحدت بین نیروهای مختلف نظامی و مردمی بود، عنوان کرد: امروز نیز راهیان نور مرکز ارتباط مردم با دوران دفاع مقدس است تا مردم بتوانند با دوران دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه در دهه اخیر راهیان نور شاهد رشد گسترده‌ای بوده است، گفت: سال گذشته قریب به 6 میلیون زائر از مناطق عملیاتی بازدید به عمل آوردند و ما هر ساله شاهد رشد 10 درصدی این حضور هستیم. همچنین در ابتدای سال گذشته قریب به 30 هزار نفر در حماسه فتح بازی دراز شرکت کردند.

سردار ادیبی ادامه داد: همچنین در غرب و شمال غرب با اینکه فاصله زیادی با یادمان وجود دارد اما شاهد حضور خوب مردم بودیم.

دبیر ستاد راهیان نور کشور درباره شعار راهیان نور امسال، اظهار داشت: امسال شعار راهیان نور نشأت گرفته از پیروزی های پی در پی ملت ایران است که با عنوان «ما پیروزیم» نامگذاری شده است. بیشترین زائران راهیان نور از جوانان هستند که بیشتر آنان بین 15 تا 30 سال سن دارند.

وی از برنامه های امسال راهیان نور، گفت: امسال چند یادمان با عناوین یادمان جبهه شهید بهشتی در قصر شیرین، یادمان شهدای دارلک در آذربایجان غربی، یادمان عملیات والفجر ۱ در منطقه چم هندی و شیخ صله در ثلاث باباجانی برگزار می شود.

سردار ادیبی با اشاره به اینکه 70 هزار خادم در راهیان نور امسال فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: 80 درصد اعضای شبکه خادمین مدرک کارشناسی به بالا دارند، این افراد در طول این ایام به زائران خدمات رسانی خواهند کرد، همچنین 25 هزار راوی داوطلب دفاع مقدس به روایت آن روزها خواهند پرداخت، گفتنی است 15 هزار مبلغ روحانی نیز امسال در مناطق عملیاتی به فعالیت تبلیغی مشغول خواهند بود.

دبیر ستاد راهیان نور کشور از برگزاری همایش نور در 20 اسفند خبر داد و گفت: این همایش در خرمشهر با سخنرانی فرمانده سپاه سرلشکر جعفری برگزار می شود. همچنین برگزاری و اجرای چند نمایشگاه موشکی راهیان نور در منطقه دب حردان، برپایی نمایش‌های فرهنگی رزمی، بازسازی صحنه و سوژه‌های دفاع مقدس، اجرای برنامه های متنوع در حوزه کودک و نوجوان برای امسال در نظر گرفته شده است.

وی تصویب سند ملی راهیان نور را مهمترین اقدام سال 97 در حوزه راهیان نور برشمرد و اظهار داشت: سفرهای راهیان نور از کم خطرترین سفرهای کشور به شمار می رود و امسال از کشور‌های آمریکا، آسیا و اروپا کاروان‌هایی در مناطق عملیاتی حاضر می شوند و از اسرار پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس مطلع می شوند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات