۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۹۹۶۴
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت ورود و پاسخگویی مستدل حوزه به مسائل روز جامعه

ضرورت ورود و پاسخگویی مستدل حوزه به مسائل روز جامعه
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ورود حوزه به مسائل روز جامعه و پاسخگویی به آنها با بهره گیری از ظرفیت بالای علمی و فقهی خود تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان به پیشرفت‌های حوزه در چهاردهه اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و رونق کمی و کیفی در سطح حوزه‌های علمیه هستیم.
 
وی با تأکید براین که امروز نقش حوزه در مسائل مختلف جامعه باید بیشتر و پررنگ‌تر شود، افزود: با توجه به منبع غنی فقه اسلامی این ظرفیت برای ورود حوزه به سایر مسائل و موضوعات مرتبط با جامعه وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز در مباحث علوم انسانی، مهارتی و هنری حوزه چیزی کم ندارد و می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: مسائل توحیدی و معنوی همواره محور فعالیت‌های حوزه در طول تاریخ بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی، توقعات جامعه را از حوزه و حوزویان بیشتر کرده است، بیان داشت: حوزه باید در بستر علوم غنی دینی که در اختیار دارد متناسب با نیاز‌های روز جامعه حرکت کند و پاسخگوی آن نیاز‌ها باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزویان بهترین کسانی هستند که می‌توانند در عرصه رونق بخشی دینی در جامعه نقش آفرین باشند، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه نیازمند متخصصان در حوزه دین است که امروز حوزه علمیه وظیفه تربیت و پرورش آن‌ها را عهده دار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود به موضوع پذیرش علاقه‌مندان ورود به حوزه علمیه در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر تراز جذب در حوزه علمیه استان مثبت و از رشد مناسبی برخوردار بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین از فعالیت ۳۵ مدرسه علمیه برادران در سراسر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه در سطح این مدارس مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از این تعداد مدارس حدود شش مدرسه تابستانه هستند، افزود: طلاب علاقه‌مند از پایه اول تا سطح عالی می‌توانند در مدارس علمیه استان تحصیل کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود به فعالیت مؤسسات و مراکز تخصصی در سطح مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار رشته تخصصی تفسیر، کلام، مدرسی فقه و اصول و حقوق و قضای اسلامی در سطح مازندران فعال است که به زودی شاهد افزایش این تعداد رشته‌ها خواهیم بود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات