۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۰۰۲۱۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی و تقویت مهارت های پژوهشی در میان طلاب

ضرورت آشنایی و تقویت مهارت های پژوهشی در میان طلاب
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت رونق پژوهش در مدارس علمیه، بر ضرورت آشنایی و تقویت مهارت های پژوهشی در میان طلاب تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه توجیهی معاونان و رابطان پژوهشی مدارس علمیه شرق استان در مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با مهم ارزیابی کردن مسأله پژوهش در حوزه، آن را جز مسائل محوری و زیربنای در حوزه عنوان کرد.
 
وی با بیان این که خوشبختانه در سال‌های پژوهش به عنوان بخش محوری فعالیت‌های حوزه قرار گرفته است، افزود: در طرح تحول دوره جدید مدیریت حوزه، موضوع پژوهش به عنوان محوری‌ترین مسأله در حوزه مورد تأکید قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که رشد علمی حوزه در گرو توجه به عمیق به مسأله پژوهش است، خاطرنشان کرد: مسأله تحقیق و پژوهش در حوزه باید از پایه‌های نخست با یک برنامه ریزی صحیح تقویت شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه‌ای که وارد سطوح بالای حوزه می‌شود به طور حتم نیازمند آشنایی با مهارت‌های پژوهشی است، تصریح کرد: به همین دلیل مدارس علمیه نقش بسیار مؤثری در رونق پژوهشی بر عهده دارند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی در سطح مدارس به طور مستمر را یکی از راهکار‌های مهم در جهت تقویت برنامه‌های پژوهشی در میان طلاب دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا طلاب مهارت‌های پژوهشی لازم را به تدریج در سطوح مختلف حوزه فراگیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خوشبختانه آیین نامه‌های پژوهشی برای مدارس علمیه تهیه و تدوین شده است، بیان داشت: باید کلیه برنامه‌های پژوهشی مدارس بر مبنای این آیین نامه‌های ارسالی از سوی مرکز انجام شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از این پس هر طلبه دارای شناسنامه پژوهشی می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در جهت شناسایی و توانمند سازی پژوهشی طلاب مدارس علمیه انجام می‌شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پژوهشی خوبی در سطح مدارس علمیه وجود دارد، بیان داشت: طلاب و اساتید نویسنده و اهل قلم از این پس در قالب کانون اهل قلم حوزویان استان ساماندهی خواهند شد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات