۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۰۰۴۱۰
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

تقویت رشته های تخصصی در سطح مراکز حوزوی مازندران

تقویت رشته های تخصصی در سطح مراکز حوزوی مازندران
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از تقویت رشته های تخصصی در سطح مؤسسات و مراکز آموزش حوزوی استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر، با اشاره به آغاز ثبت نام از علاقه‌مندان تحصیل در حوزه گفت: ثبت نام در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست از ۲۴ بهمن آغاز و تا ۲۷ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان این که مرحله دوم ثبت نام از علاقه‌مندان ورود به حوزه از هفدهم فروردین سال آینده آغاز و تا ۲۲ همان ماه ادامه خواهد داشت، افزود: علاقه‌مندان از پایه هشتم متوسطه تا دوره دکتری می‌توانند در دوره رسمی حوزه شرکت کنند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که کلیه مراحل ثبت نام از علاقه‌مندان ورود به حوزه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سال آینده به طور متمرکز در سراسر کشور برگزار و پذیرفته شدگان با طی مراحل گزینشی، مصاحبه علمی و شرکت در دوره‌های میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت به عنوان طلبه فعالیت علمی خود را در مدارس علمیه استان آغاز خواهند کرد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که ۳۵ مدرسه علمیه در استان آماده پذیرش طلاب جدید الورود هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بستر‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این مدارس به منظور تعلیم و تربیت طلاب کاملاً فراهم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه استان دارای اساتید مجربی هستند، افزود: از لحاظ سطح علمی، مدارس علمیه استان دارای جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور قرار دارند.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که شاخص‌های علمی در سطح مدارس علمیه به گونه‌ای است که لزومی برای هجرت طلاب به قم و سایر شهرستان‌ها نخواهد بود، بیان داشت: در حال حاضر چهار مدرسه علمیه استان ارائه دهنده دروس سطوح چهار به طلاب علاقه‌مند هستند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیشرفت‌های علمی حوزه در سال‌های اخیر آن را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه علیرغم برخی محدودیت‌ها و مشکلات حوزه هر ساله مراحل پیشرفت و تحول علمی خود را طی می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که شرایط و نیاز امروز جامعه ضرورت آشنایی طلاب با علوم روز را بیشتر کرده است، بیان داشت: در همین راستا بستر‌های لازم برای تحصیل طلاب علاقه‌مند در رشته‌های تخصصی نیز فراهم شده است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات