۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۴۱۲
آیت الله مقتدایی مطرح کرد؛

نقش مهم شورای سیاستگذاری در پیشرفت کمی و کیفی حوزه خواهران

نقش مهم شورای سیاستگذاری در پیشرفت کمی و کیفی حوزه خواهران
آیت الله مقتدایی گفت: ز زمانی که شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد گستره ای از نظر کمی و کیفی در حوزه خواهران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا، آیت الله مقتدایی پش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که پیش از انقلاب اسلامی حوزه ای به نام حوزه علیمه خواهران وجود نداشته است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی اگر فردی از خواهران قصد داشت به تحصیل دروس طلبگی بپردازد می بایستی به صورت مستقل در محضر اساتید حاضر می شد.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: چنانه خانم امینی، بانوی ایرانی در اصفهان شخصا از محضر مراجع تقلید بهره برد و پس از آن با حضور چند طلبه خواهر مدرسه ای در اصفهان تشکیل داد؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دستور دادند حوزه علمیه خواهران تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز، حوزه علمیه خواهران به صورت مستقیم زیر نظر شورای عالی حوزه های علمیه فعالیت می کرد اما به مرور زمان حوزه های علمیه گسترش پیدا کردند و می توان گفت اداره آنها با مدیریتی دو گانه مواجه بود زیرا اقتضائات حوزه علمیه خواهران با حوزه علمیه برادران متفاوت است در نتیجه شورای عالی به نتیجه رسید شورایی از میان اساتید حوزه علمیه خواهرن تشکیل دهد که شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد.

آیت الله مقتدایی با تصریح بر این که حوزه علمیه خواهران نیز نهادی حوزوی است و همانند حوزه علمیه برادران عمل می کند، اظهار کرد: در حوزه علمیه خواهران، سنت حوزوی پیاده می شود و تحت امر مراجع تقلید هرچه در حوزه برادران است در حوزه علمیه خواهران نیز وجود دارد.

وی در زمینه چگونگی انتخاب اعضای شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: اعضای شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران از سوی شورای عالی حوزه های علمیه انتخاب می شوند و امروزه دومین دور از شورای سیاست گذاری بر سر کار است که شامل 9 نفر است.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اعضای شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران شامل سه نفر از اعضای شورای عالی یعنی آیات، بوشهری، اعرافی و بنده، همچنین حجج اسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، مدنی مدیر جامعه الزهرا(س)، ربانی و حجت الاسلام عبداللهی دبیر دبیر خانه شواری سیاست گذرای حوزه های علمیه خواهران است.

وی اضافه کرد: سه نفر از خواهران، مصطفوی از اعضای اولیه هیأت امنای جامعه الزهرا(س)، راستی از اساتید و مدیران حوزه علمیه خواهران و علاسوند از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خواهران در شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران حضور دارند؛ شکر خدا از زمانی که شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران تشکیل شده است گستره ای از نظر کمی و کیفی در حوزه خواهران ایجاد شده است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات