۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۰۰۴۳۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بیانیه گام دوم انقلاب منشور حرکت در حوزه فرهنگ و هنر کشور است

بیانیه گام دوم انقلاب منشور حرکت در حوزه فرهنگ و هنر کشور است
محمدپور گفت: برای تمدن سازی انقلاب که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلام است؛ باید توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در همایش بزرگداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون منشأ حرکت، تحول و مدیریت جریان های اجتماعی و حتی سیاسی بوده اند.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ این کارکرد مهم و اثرگذار مساجد فراموش شد و این اماکن امن الهی به اشتباه صرفا مکانی برای عبادت تلقی گردید، افزود: راه‌اندازی کانون های فرهنگی هنری نه تنها در خود مساجد بلکه در محلات و مناطق پیرامون مسجد نیز منشأ خیر و برکات ارزشمندی بوده اند.

محمدپور با بیان این‌که حدود 1800 مسجد استان تحت پوشش طرح تلاوت نور قرار گرفته اند، گفت: برگزاری 13 دوره متوالی جشنواره قرآنی مدهامتان و آزمون قرآن و عترت با حضور بیش از 320 هزار داوطلب نشان از ظرفیت بالای مساجد و کانون های فرهنگی هنری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارتقای مهارت های زندگی اقدامات ارزشمندی از خود نشان داده اند، تصریح کرد: اعتقاد داریم بدون توجه به مساجد و فرهنگ نمی توان به توسعه اندیشید.

وی با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب منشور حرکت در حوزه فرهنگ و هنر کشور است، افزود: برای تمدن سازی انقلاب که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلام است؛ باید توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر صورت گیرد، به عبارتی فرهنگ و هنر باید در تمام سطوح مدیریتی مورد عنایت قرار گیرد.

محمدپور با اشاره به این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات ارزشمند و مؤثر داشته باشند، افزود: غفلت از این بیانیه تاریخی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر موجب خسران خواهد بود.

گفتنی است، همزمان با همایش بزرگداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و جمعی از هنرمندان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی همراه بود؛ از مدیران مسؤول، ائمه جماعات و فعالان این نهاد مسجدی در آذربایجان‌شرقی تجلیل شد./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات