۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۰۹۹۴
امام جمعه فامنین:

اتکا به توان داخلی گره گشای مشکلات است

اتکا به توان داخلی گره گشای مشکلات است
حجت الاسلام مصباح گفت: باید به این باور برسیم که با توکل به خدا و تکیه بر توان داخلی بسیاری از مشکلات قابل حل است.

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، نکات اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را در سه بعد خلاصه کرد و گفت: در این بیانیه به خوبی به شرایط پیروزی انقلاب، طول دوران انقلاب و آینده انقلاب اشاره شده است.

وی افزود: تثبیت انقلاب اسلامی در شرایطی صورت گرفت که کشور در مقابل شدیدترین تحریم ها و تهاجم بی رحمانه عراق با حمایت چندین کشور پرقدرت دنیا قرار داشت.

امام جمعه فامنین با تاکید بر این که باید همه ما در مسیر انقلاب حرکت کنیم اظهار داشت: حضرت آقا در این بیانیه بر روی توجه به نسل های جدید به ویژه دهه های اخیر که ارتباط مستقیم با انقلاب نداشتند بسیار تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: نسل جدید در آینده امورات کشور و انقلاب را در دست خواهند گرفت بنابراین با وجود شرایط فعلی باید با پشتیبانی و حمایت از آنها زمینه حضور و فعالیتشان در جامعه را فراهم کنیم.

این استاد حوزه افزایش روحیه انقلابی در جامعه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: نسل جدید باید در همه ابعاد آماده قبول مسؤولیت باشند و در این راه مهم ترین موضوع افزایش روحیه انقلابی خواهد بود.

وی عدم اتکا به توان خودی را دارای تبعات بسیار بدی عنوان کرد و اظهار داشت: باید به این باور برسیم که با توکل به خدا و تکیه بر توان داخلی بسیاری از مشکلات قابل حل است.

حجت الاسلام مصباح ادامه داد: دشمن و عده ای از داخل طوری القا می کنند که تا ارتباط با غرب نباشد کاری پیش نخواهد رفت اما باید بدانیم که باور انقلابی به ما آموخته است که اگر ایمان داشته باشیم به موفقیت خواهیم رسید.

وی یادآور شد: در زمان جنگ توانایی ساخت سیم خاردار نیز نداشتیم اما امروز جزء کشورهای قدرتمند از نظر نظامی هستیم و آن هم به دلیل باور به داشته ها و توانایی خودی بوده است.

امام جمعه فامنین تصریح کرد: دولت مردان باید بدانند با نظریات غربی نمی توان کشور را اداره کرد و همه پیشرفت ها و دستاوردهایی که به دست آوردیم از طریق اتکا به توان خودی بوده است.

وی عمل به دستورات اسلام را چاره ساز بشر عنوان کرد و گفت: نسل جدید را باید طوری تربیت کنیم که با کارایی اسلام آشنا شوند و تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات