۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۰۱۰۷۳
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان:

لزوم آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب

لزوم آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب
حجت الاسلام ملیحی گفت: باید در مورد گذشته کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نحوی که اوضاع کشور به ویزه برای نسل جدید روشن شود، اطلاع رسانی قوی صورت گیرد.

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: این بیانیه را باید چراغ راه آینده انقلاب نامید.

وی افزود: از آن جایی که مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند بنابراین باید به اهمیت و لزوم مساله جوان گرایی در کشور پی ببریم و مدیران نیز این فرمایش رهبر معظم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهند.

حجت الاسلام ملیحی جا به جایی مدیران سالخورده با نسل جوان را از اولویت های کشور دانست و گفت: افرادی که به دلیل کهولت سن توانایی انجام کارها را ندارند باید جای خود را به جوانان با نشاط و پر تلاش بدهند.

وی یادآور شد: البته این افراد باید تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند تا در کنار نیروی جوان تازه نفس، مشکلات کشور به بهترین نحو برطرف شود.

این استاد حوزه بررسی ضعف های گذشته را از اولویت های آینده کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در طول این چهل سال تلاش بسیاری در داخل کشور صورت گرفته است اما امروز با نسلی مواجه هستیم که درک روشنی از گذشته ندارند و صرفا اتفاقات گذشته را از طریق رسانه ها که عمدتا رسانه های بیگانه بوده دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: باید در مورد گذشته کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نحوی که اوضاع کشور به ویژه برای نسل جدید روشن شود، اطلاع رسانی قوی صورت گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان تصریح کرد: در درجه اول باید وضع موجود را تبیین کنیم و سپس به دستاوردهای انقلاب بپردازیم چرا که حضرت آقا بارها به این موضوع اشاره فرموده اند که باید این موارد به اطلاع مردم به ویژه جوانان برسد.

* با اتکا به توان داخلی هر مشکلی را می توان حل کرد.

وی آگاهی دادن نسبت به دشمن و دشمنی های آن ها را از دیگر اولویت های کشور دانست و گفت: نسل جدید باید بداند دشمنان قسم خورده ما تا آنجایی که در توانشان بوده علیه انقلاب و ملت ایران توطئه چینی کرده اند و در این راه غفلت کردن جایز نیست.

حجت الاسلام ملیحی با بیان این که در طول 40 سال گذشته بزرگترین مشکلات را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم خاطر نشان کرد: دشمن از هر راهی به دنبال القای نا امیدی در بین مردم است از این رو نباید امید خودمان را به آینده از دست بدهیم و بدانیم با اتکا به توان داخلی هر مشکلی را می توان حل کرد.

وی به وظیفه حوزه های علمیه در برابر تبیین گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تریبون هایی که در اختیار حوزه ها است و 1500 طلبه ای که در داخل استان حضور دارند و ائمه جمعه و جماعاتی که همه از بدنه حوزه محسوب می شوند، حوزه های علمیه باید نقش اول را در تبیین این بیانیه ایفا کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ادامه داد: حوزویان در گام اول باید این بیانیه را خوب بخوانند و بفهمند و سپس برای دیگران شرح دهند و آنها را نیز آگاه کنند.

وی با تاکید بر آگاهی بخشی به مردم یادآور شد: باید سعی کنیم به طرق مختلف بیانیه گام دوم انقلاب را تبدیل به گفتمان رایجی در جامعه کنیم.

حجت الاسلام ملیحی تصریح کرد: در مرحله دوم حوزه باید ببیند که در هر کدام از این موارد و سر فصل ها چه طور می تواند به نقش آفرینی بپردازد و با برنامه ریزی به آن ورود کند.

وی در پایان یادآور شد: حوزه با انجام وظایف خود و ایفا کردن نقش های محوله در زمینه های مختلف از جمله علم و پژوهش و سبک زندگی اسلامی انقلابی بودن خود را به خوبی نمایش دهد./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات