۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۰۱۱۷۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

توجه به جوانان از اولویت های رهبر انقلاب است

توجه به جوانان از اولویت های رهبر انقلاب است
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توجه به جوانان را از اولویت های رهبری دانست و گفت: رهبری به عنوان یک معلم جوانان را مخاطب قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌ اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ظهر امروز در اختتامیه جشنواره مدرسه‌ های انقلاب دختران با اشاره به اینکه باید برای تحقق فرمایشات رهبری پیش برویم خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه ای حکیمانه متفکرانه و فیلسوفانه است که در کنار تبیین شرایط فعلی نگاهی امیدوارانه نیز به آینده در آن مشاهده می شود.

وی افزود: همدان پیشرو در این مسیر است و آنچه از همدان با آن سابقه پرافتخار انتظار می رود چیزی جر این موفقیت ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تدبر در سرنوشت گذشتگان را ضروری خواند و گفت: از آنجایی که خدواند در قرآن مردم را به تفکر دعوت کرده است ما باید متفکرانه به تاریخ نگاه کنیم و از سرنوشت آنها درس بگیریم.

وی یادآور شد: آنچه در قرآن بیش از همه چیز به آن تاکید شده است مسایل مربوط به تعقل و تفکر است و قرآن صراحتا کسانی که از ظرفیت عقلانی استفاده نمی ‌کنند را به طور شدیدی توبیخ کرده است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سعادت انسان ها را در اندیشیدن دانست و گفت: اندیشیدن و تفکر در نگاه خداوند دارای جایگاه بسیار بالایی است تا آنجا که یک ساعت تفکر افضل از 70 سال عبادت عنوان شده است.

وی خاطر نشان کرد: کاری که رهبر معظم انقلاب به طور خوشفکرانه و بسیار زیبایی با ارائه بیانیه گام دوم انقلاب انجام دادند همان دعوت به تفکر و اندیشیدن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری توجه به جوانان را از اولویت های رهبری عنوان کرد و یادآور شد: رهبری به عنوان یک معلم جوانان را مخاطب قرار داد و عاشقانه به نوعی با آنها صحبت می‌کنند که تا اندیشه آنها را به حرکت در آورد.

وی تاکید کرد: اگر به خوبی به این بیانیه نگاه کنیم خواهیم دید که رهبر معظم انقلاب از اول تا آخر آن مردم و به ویژه جوانان را به تفکر دعوت می کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب ما را با ظرفیت‌های کشور آشنا می کند و در کنار آن دعوت به نگاه متفکرانه و دقیق دارد.

وی تصریح کرد: ملت ایران بنابراین بیانیه باید با عبرت گرفتن از گذشته بهترین آینده را رقم بزنند و مهم ترین کار تربیت نسل جدید به نحوی است که اهل تفکر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری سطحی نگری را خطرناک عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نسل جوان سطحی‌نگر باشد، دشمن می‌تواند با تاثیرگذاری در چشم آنها به دل آنها آسیب بزند و محاسبات اصلی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن زمانی موفق می‌شود که نسل جوان با تفکر و اندیشیدن فاصله بگیرد و سطحی بار بیاید بنابراین مقام معظم رهبری در این بیانیه با دعوت مردم به تفکر به دنبال جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه هستند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه همدان را شهری بیان کرد که دارای مفاخر فکری، حکمی و فلسفی بسیاری در طول تاریخ بوده است و اظهار داشت: امیدواریم جوانان همدانی نیز ادامه دهنده این مسیر پرافتخار باشند و روز به روز شاهد درخشش جوانان همدانی باشیم.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین شعبانی طراوت، فضل و نیروی جوانی و نورانیت را با خود به همدان آورده است و خدا را شاکریم به خاطر این انتخاب خوب.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین شعبانی جوان‌ ترین نماینده ولی فقیه در کشور است و امیدواریم این انتصاب منجر به رشد دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان شود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات