۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۰۲۱۶۱
حجت الاسلام حسینی‌کیا:

جرأت عزل ریيس سازمان خصوصی سازی را ندارند

جرأت عزل ریيس سازمان خصوصی سازی را ندارند
نماينده مردم سنقر در مجلس گفت: چه کسی پشت صحنه حمایت از رییس سازمان خصوصی سازی است به دلیل آنکه کسی جرأت عزل وی را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی به عنوان نماینده متقاضیان،‌ اظهار داشت: کاهش تصدی گری دولت و کاهش هزینه‌های دولت از اهداف خصوصی سازی است.

وی با ذکر مثالی از انحراف سازمان خصوصی سازی در واگذاری‌ها، افزود: به عنوان مثال واحد اقتصادی که ارزش آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است به قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان واگذار شده است، یعنی ۱۰ درصد قیمت واقعی.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: متأسفانه این گونه واگذاری‌ها به معنای سرمایه بری به جای سرمایه گذاری و اشتغال زدایی به جای اشتغال زایی است.

حسینی کیا با بیان اینکه علاوه بر این، سازمان خصوصی سازی به این فرد بدون برگزاری مزایده سهام عدالت را نیز واگذار کرده است، اظهار داشت: این کار خصوصی سازی نیست، تاراج و غارت بیت المال است.

وی تصریح کرد: چه کسی پشت صحنه حمایت از رییس سازمان خصوصی سازی است به دلیل آنکه کسی جرأت عزل وی را ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از واگذاری سیلوهای گندم انتقاد کرد و گفت: در شرایط تحریم این کار درست نیست./856/پ202/ق

ارسال نظرات