۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۰۲۲۹۹
استاندار لرستان:

خسارت ناشی از سیل در استان ۱۵ هزار میلیارد ریال است

خسارت ناشی از سیل در استان ۱۵ هزار میلیارد ریال است
استاندار لرستان گفت: بر اثر وقوع سیل اخیر ۱۵ هزار میلیارد خسارت به استان وارد شده و از این مبلغ بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، ظهر امروز در نشست ستاد بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به خسارت های ناشی از وقوع سیل گفت: حجم سیل در لرستان بی سابقه بود.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر حریم رودخانه، رعایت نکردن مسائل فنی ساخت و سازها را از جمله مواردی عنوان کرد که در افزایش خسارت ها نقش داشت و افزود: پل های تازه ساخت درسیل اخیر از بین رفتند و این نشان از عدم رعایت اصول فنی و تعهد کاری در برخی از ساخت و سازها است.

خادمی خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارت ها در هنگام وقوع سیل مجبور به تخریب پل های موقت در سطح شهر بودیم.

وی با بیان اینکه خسارت سیل اخیر در استان 15 هزار میلیارد ریال است، عنوان داشت: بیش از سه هزار و 200 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها وارد شده است.

استاندار لرستان با اشاره به جان باختن 15 نفر در استان بر اثر وقوع سیل یادآور شد: آنچه در مسیر رودخانه از خرم آباد تا پلدختر بود، تخریب شد و اکنون برخی پل ها پس از سیل در خطر هستند.

وی حضور تیم کمیسیون عمران مجلس به استان را مایه خیر و برکت عنوان کرد و افزود: امید است در آینده بتوانیم برای کاهش خسارات و مقابله راهکاری داشته باشیم./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات