۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۰۲۴۱۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تمام دوران زندگی امام حسین توحید محض بود

تمام دوران زندگی امام حسین توحید محض بود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمام دوران زندگی امام حسین(ع) توحید محض بود، گفت: با شناخت خدا می توان به جایگاه امام حسین(ع) پی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی به مناسبت ولایت با سعادت قمر بنی هاشم در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: سخنان حضرت سیدالشهدا(ع) که به صورت خطابه در شب عاشورا و در حضور 70 مستمع بیان شد می توان گفت در میان همه سخنرانی های عالم یکی از بهترین و با محتواترین سخنرانی ها به شمار می رود.

وی افزود: شگفتی این سخنرانی در آن است که امام در شب عاشورا با اینکه می دیدند فردا همه این هفتاد نفر که عزیزترین عباد خداوند محسوب می شوند قطعه قطعه خواهند شد و زنان و فرزندان به اسارت گرفته می شوند اما با این وجود در اوج آرامش به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به کلام معصوم، بیان داشت: در روایات آمده که جایگاه امام حسین(ع) نزد خداوند است و این جایگاه را زمانی می توان درک کرد که انسان ابتدا خداوند را بشناسد؛ امام حسین(ع) دارای مقام عندیت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر کسی می خواهد امام حسین(ع) را بشناسد می تواند در دعاهایی که ایشان بیان فرمودند شناخت پیدا کند، گفت: دعاهایی که از امام حسین(ع) نقل شده بیانگر حقیقت وجودی آن حضرت است و این حقایق را قلبی می تواند درک کند که ظرفیت درک آن حقیقت را کسب کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه ابوجهل پیامبراسلام را دیوانه و شاعر خطاب می کرد، عنوان کرد: ابوجهل اهل درک حقایق نبود و خیری در نهاد او وجود نداشت برای همین هدایت نشد و نتوانست مقام پیامبر را درک کند اما انسانی مانند سلمان فارسی در فهم حقایق به گونه ای پیش رفت که پیامبر اسلام خطاب به ایشان فرمودند: سلمان از من است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر قلب انسان به حقایق گشوده شود شخصیت امام حسین(ع) را می تواند در دعاهای حضرت بیابد چرا که این دعاها همانند آیینه ای است که شخصیت امام حسین(ع) را منعکس می کند.

استاد حوزه علمیه درخصوص نامگذاری نام امام حسین(ع)، گفت: حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) خطاب به پیامبر فرمودند: ما در نامگذاری نام این فرزند از شما پیشی نمی گیریم هر آن چه شما نام این فرزند قرار دهید او بهترین است؛ بنابراین پیامبر اسلام نام این فرزند مبارک را امام حسین(ع) قرار دادند.

وی افزود: امروز والدین باید در انتخاب نام فرزندانشان توجه ویژه داشته باشند و به جای آن که از اسامی کفار استفاده کنند باید به سیره اهل بیت(ع) رجوع کنند با تبعیت از سبک آن بزرگان بهترین اسامی را برای فرزندان انتخاب کنند تا شاهد نیکو بار آمدن فرزندانشان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) خداوند را آنگونه که بود شناختند از این رو می فرمایند: که بارالها؛ رحمت تو کنار گنهکار است و نیازی به جستجو ندارد، تو خدایی هستی که توبه هیچ توبه کننده ای را رد نمی کنی؛ تمام زندگی امام حسین(ع) توحید محض بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات