۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۰۲۴۱۳
استاد حوزه علمیه:

حضرت عباس تسلیم محض ولی زمان خویش بودند

حضرت عباس تسلیم محض ولی زمان خویش بودند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت عباس(ع) تسلیم محض ولی زمان خویش بودند، گفت: ولایتمداری نشانه ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدوس استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) شخصیتی است که امامان معصوم به مدح و ثنای ایشان پرداختند.

وی افزود: در قیامت همه حاضران به مقام شهدا غبطه می خوردند و امام سجاد(ع) فرمودند: در قیامت شهدا به مقام و جایگاه حضرت عباس(ع) غبطه می خورند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه امام معصوم برای حضرت عباس(ع) زیارت نامه قرائت فرمودند، عنوان کرد: امام صادق(ع) در این زیارت نامه تسلیم بودن را از ویژگی های مهم قمر بنی هاشم بیان می کنند؛ شرط قبولی اعمال تسلیم بودن قلبی در برابر ولی خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات الهی مبنی بر اینکه ایمان واقعی را کسی دارد که در برابر رای پیامبر تسلیم باشد، اظهار داشت: مقام تسلیم بسیار بالا است به حدی که حضرت ابراهیم(ع) با افتخار به محضر خداوند بیان می فرمایند که بارالها؛ من در مقابل فرمان تو تسلیم هستم.

وی با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) در برابر اوامر ولی خدا تسلیم محض بودند، گفت: تسلیم بودن کار آسانی نیست بلکه نیاز به یک ایمان و یقین قوی دارد. افراد بسیاری در جنگ جمل تسلیم نشدن و امام را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: انسان بعد از مقام تسلیم به جایگاه تصدیق دست می یابد، به این دلیل حضرت زهرا(س) را صدیقه نامیدند چون ایشان هر آن چه پیامبر می فرمودند: تصدیق می کردند؛ افراد بسیاری لسانی اهل بیت(ع) را تایید می کنند در حالی که قلبا آن بزرگان را تصدیق نمی کنند.

استاد حوزه علمیه در خصوص دیگر ویژگی حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار داشت: از دیگر ویژگی های حضرت عباس وفاداری است. وفاداری از ویژگی هایی است که خداوند ابتدا به خودش نسبت می دهد. قرآن کریم می فرماید: برخی مومنان عهدی با خداوند بستند و به عهد خود وفا کردند.

وی افزود: انسان مومن در وفاداری به ولی خدا حاضر است هزینه پرداخت کند حتی از جان خود بگذرد و حضرت عباس(ع) نمونه بارز وفاداری در برابر ولی زمان خویش بودند از این رو از جان خود گذشت و در کربلا به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام عبدوس در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در زیارت نامه حضرت عباس(ع) می فرمایند: تو خیرخواه امام بودی؛ ایشان در راه امام حسین(ع) از جان خود و برادرانش گذشتند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات