۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۳۴۰۲
امام جمعه موقت کاشان:

ماه شعبان تمامی عناصر مهم عاشورا را در خود جای داده است

ماه شعبان تمامی عناصر مهم عاشورا را در خود جای داده است
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه ماه شعبان جلوه‌های زیبا و خاص خودش را دارد، گفت: ماه شعبان تمامی عناصر مهم عاشورا را در خودش جای داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در شام ولادت حضرت علی اکبر (ع) در دیدار با خانواده شهید شجاعی زاده با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: ماه شعبان جلوه‌های زیبا و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

وی به برخی از ویژگی‌های ماه شعبان اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های ماه شعبان در این است که تمامی عناصر مهم عاشورا از جمله امام حسین (ع) رکن اصلی عاشورا، امام زین العابدین پیام رسان عاشورا و یاوران امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل (ع) و علی اکبر (ع) در این ماه جمع شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه موضوع مهدویت در روز عاشورا و زیارت عاشورا مطرح شده است، گفت: در سخت ترين شرایط روز عاشورا برای آرامش اصحاب امام حسین تمثال مبارک امام زمان (عج) نشان داده شد و اعلام شد امام زمان (عج) انتقام شما را امام زمان (عج) خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شیعیان باید یک جایی را در زندگی و محاسبات خود برای امام زمان (عج) باز کنند، افزود: برخی لسانی برای ظهور حضرت دعا می‌کنند از این رو آیت الله جوادی آملی می‌فرماید، ما امام غایب را دوست داریم، اما امام قائم را دوست نداریم.

حجت الاسلام اسلامی تبار کسب رضایت امام عصر (عج) را در گرو اعمال و رفتار و گفتار شعیان حضرت دانست و اظهار داشت: امام زمان (عج) در بین شیعیان خودش و در همه جا حضور دارد و شاهد بر اعمال و گفتار و رفتار آنها است، اما کسی او را می‌نمی شناسد و برای همه ناشناس است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: وضعیت جامعه امروز، کسب و کار، بازار، خیابان، حجاب و عفاف برخی شیعیان آنگونه نیست که مورد قبول و رضایت امام عصر(عج) باشد.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه همه توطئه‌های دشمن برای نابودی اسلام و انقلاب اسلامی نقش بر آب شده است، اظهار داشت: هر چند امروز دشمن در جنگ اقتصادی با ملت ایران مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده، اما به برکت خون شهدا جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشور منطقه و جهان است.

لازم به ذکر است، دیدار با خانواده‌های شهدای کاشان هر ۱۵ روز یک بار از سوی کانون فرهنگی مسجد آیت الله رضوی کاشانی با حضور نمازگزاران این مسجد همراه با زیارت عاشورا مداحی و سخنرانی حجت الاسلام اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات