۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۴۰۵۷
تحلیلگر مسائل بین الملل:

تروریستی خواندن سپاه هدیه ترامپ به نتانیاهو است

تروریستی خواندن سپاه هدیه ترامپ به نتانیاهو است
هانی زاده گفت: ترامپ با توجه به در پیش بودن انتخابات فلسطین اشغالی، هدیه مهمی به حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو در تروریستی خواندن سپاه داد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا گفت: چنین اقدامی ناشی از خشم دونالد ترامپ و وزیر خارجه آمریکا است حال آنکه سپاه پاسداران یک نهاد مردمی نظامی بوده که براساس ماده ۱۵۰ و ۱۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدافع ارزش‌ها و دستاود‌های انقلاب اسلامی، مدافع مستضعفان و ملل اسلامی به شمار می‌رود.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ چندین وعده انتخاباتی به لابی صهیونیسم داد، افزود: ترامپ اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات از توافق نامه برجام خارج، اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی و همچنین طرحی برای جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطین ارائه خواهد کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: انتقال سفارتخانه‌های کشور‌های خارجی به بیت المقدس، مقابله با محور مقاومت و معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تروریستی دیگر وعده‌های ترامپ به لابی صهیونیست‌ها است که در طول سه سال اخیر، به همه آن‌ها عمل کرد.

هانی زاده با بیان اینکه ترامپ بیش از همه رؤسای جمهور تاریخ آمریکا به رژیم صهیونیستی و لابی آن تکیه دارد، اظهار داشت: قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی چیزی از واقعیت‌های موجود منطقه تغییر نخواهد داد چرا که سپاه پاسداران مأموریت انسانی بسیار مهم که همانا سرکوبی گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق است را انجام داد.

وی سرکوبی گروه‌های تروریستی از سوی سپاه پاسداران را سبب خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: درج نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از لحاظ بین المللی، ناقض قوانین بین الملل و بی اعتبار است؛ زیرا سپاه یک نهاد قانونی و رسمی است و هیچ کشوری حق ندارد نیروی نظامی دیگر کشور‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بدهد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه همه کشور‌ها جز رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و امارات با اقدام ترامپ مخالفت کردند، افزود؛ طرح دونالد ترامپ با شکست مواجه می‌شود و ملت‌های جهان بخوبی می‌دانند که سپاه در طول ۴ دهه گذشته خدمات بسیاری برای استقرار و ثبات منطقه ایفا کرده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: ترامپ با توجه به در پیش بودن انتخابات فلسطین اشغالی، هدیه مهمی به حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو داد و در واقع رأی گروه‌های افراطی و خاخام‌های اسرائیلی را به سوی حزب لیکود سوق داد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: طرح‌های آمریکا با توجه به اینکه در منطقه با شکست مواجه شده است؛ از این رو به شدت خشمگین شده و  از هر ابزاری برای فشار به ایران استفاده می‌کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات