۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۰۴۲۴۸
استاد حوزه علمیه:

ایمان به مردم امید را در جامعه رقم می زند

ایمان به مردم امید را در جامعه رقم می زند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نظام فکری رهبر معظم انقلاب براساس اسلام ناب است، گفت: در گام دوم انقلاب ایمان به مردم رقم زننده امید در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میزگرد نشست معرفت آموختگان دوره های اسلام ناب در گام دوم انقلاب با حضور حجج الاسلام مهدیان و جلالی در سالن آمفی تئاتر پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای این میزگرد حجت الاسلام مهدیان استاد حوزه علمیه گفت: ظواهر نباید انسان را از موضوعات اصلی باز بدارد.

وی افزود: متاسفانه عدم تحلیل کلان انسان را از گفتگو باز داشته و قدرت تحلیل او را کاهش می دهد بنابراین در گام دوم انقلاب زاویه نگاه ما به صحنه باید کلان باشد.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به اینکه زاویه نگاه انقلاب اسلامی به صورت کلان و تاریخی است، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل فهم دیگری از دین و دنیا ارائه دادند و برای تمیز دادن اسلام ناب نسبت قابل توجهی بین دین و دنیا ایجاد کردند.

در ادامه حجت الاسلام جلالی استاد حوزه علمیه گفت: هر نهضت اسلامی که درست در مسیر حق قرار بگیرد یک جنگ احزاب دارد.

وی افزود: هر نهضتی دو گام دارد ما امروز در گام دوم هستیم بنابراین در گام دوم که بعد از جنگ احزاب است ما باید به قدری آمادگی داشته باشیم که بتوانیم زبان علمی جهان را به فارسی تغییر دهیم.

در ادامه حجت الاسلام مهدیان ابراز کرد: گام دوم انقلاب سراسر امید است چرا که در این دوره زمان آشکار شدن حقایق است بنابراین در گام دوم انقلاب باید امت را دید.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که امام راحل به صحنه نگاه می کردند اصل و فرع را می شناختند و نسبت به امت شناخت داشتند و به راحتی مردم را تحلیل می کردند اینطور نبود که مانند برخی افراد شعار آزادی سر بدهند اما درکی از استقلال نداشته باشند امروز کسانی که شعار آزادی سر می دهند آزادی افراد را می فهمند اما درکی از آزادی ملت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب باید نگاه ها عمیق باشد و این امر با نگاه به سنت های الهی میسر است، گفت: ما باید بدانیم که در سنت الهی نتیجه مقاومت پیروزی است بنابراین در گام دوم انقلاب شناخت قواعد الهی الزامیست.

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: زمانی که رهبری می فرمایند: من امید صادق دارم که ما از این شرایط عبور می کنیم بیانگر آن است که ایشان نظاره گر یک حقیقتی است که انکار ناپذیر است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نظام فکری امام و رهبری همان اسلام ناب است، عنوان کرد: برای رسیدن به گام دوم انقلاب نیازمند به ایمان و فهم هستیم ایمان به مردم می تواند امید را رقم بزند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات