۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۰۴۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

رمضان ماه دستگیری از بلادیدگان و رسیدگی به امور دیگران است

رمضان ماه دستگیری از بلادیدگان و رسیدگی به امور دیگران است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم توجه به وضعیت سیل زدگان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد که یکی از اعمال ماه رمضان رسیدگی به وضعیت بلادیدگان و نیازمندان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به قرآن کریم که روزه را در همه ادیان وارد دانسته است، رمضان نیز با عظمت ترین ماه الهی در همه ادیان بوده است.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب افزود: رمضان ماهی است که ضیافت الهی نصیب بندگان خاصی می شود که مناجات و عشق ورزی به دعا و پرهیز از محرمات الهی در سیر و سلوک حقیقی را نصیب خود می کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان و همچنین آماده سازی روحی برای ورود به این ماه یادآور شد: ماه مبارک رمضان که درک لیالی قدر آن با عظمتی وصف ناپذیر که همچون هزار شب دانسته شده می تواند سعادت دنیا و آخرت انسان را رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این که نباید وضعیت کنونی کشور در ماه مبارک رمضان فراموش شود، گفت: در این ماه سیل زدگان را فراموش نکنیم، چراکه روزه دار حقیقی کسی است که بلادیدگان را همواره مد نظر داشته باشد.

رییس مؤسسه فرهنگی نور ایمان در ادامه بیان داشت: تشنگی و گرسنگی در ماه مبارک رمضان ما را به یاد روزهای اول اسلام در شعب ابی طالب تا به امروز زورگویی های استکبار می اندازد و همین مسأله قدرت استقامت در مقابله زیاده خواهی دشمنان و یاوه گویان را به انسان می دهد.

وی در پایان با اشاره به بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم، انس با دعا و مناجات با پروردگار از بهترین اعمال در این ماه است، اما باید در کنار قرآن و نماز و دعا، رسیدگی به امور دیگران، رسیدگی به خانواده های بی سرپرست یا بدسرپرست و همین طور اکرام بیماران و صله ارحام نیز می تواند منشأ بهترین خیرات فردی و اجتماعی باشد./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات