۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۶۱۳
رییس بازسازی ستاد عتبات عالیات خراسان شمالی:

مردم خراسان شمالی ۵ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

مردم خراسان شمالی ۵ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: مردم این استان در سال گذشته بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک برای بازسازی عتبات عالیات اعطا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان امروز در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، بر ارتقای مشارکت‌های مردمی و اداری در راستای بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم کمک‌های بیشتر از سوی معادن و شرکت‌های معظم استان برای بازسازی عتبات عالیات، ادامه داد: از سوی دیگر برخی از نهادها و شرکت‌های استان کمک‌های خود برای بازسازی عتبات عالیات را به‌صورت مستقیم به تهران واریز می‌کنند اما امسال برنامه‌ریزی شده تا این نهادها کمک‌های خود را در قالب ستاد استانی اعطا کنند.

سرهنگ صفری خاطرنشان کرد: البته باید گفت برخی از ادارات و نهادهای خراسان شمالی درزمینهٔ کمک به بازسازی عتبات عالیات کمک و مساعدت چندانی نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شهرستان‌های مانه و سملقان و گرمه و اسفراین درزمینهٔ جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات نسبت به سال پیش عملکرد بهتری داشته‌اند اما شهرستان‌های فاروج و بجنورد و راز و جرگلان نسبت به عملکرد سال گذشته افت داشته‌اند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی اظهار کرد: درمجموع با توجه به جمیع مشکلات اقتصادی موجود در کشور، سال گذشته پنج میلیارد و 800 میلیون ریال کمک برای بازسازی عتبات عالیات در استان جمع‌آوری شد.

وی با یادآوری تعهد 10 میلیارد ریالی خراسان شمالی برای جمع‌آوری کمک برای بازسازی عتبات عالیات، افزود: با توجه به این موضوع ما در سال گذشته عملکرد 58 درصدی اجرای تعهد را داشته‌ایم.

سرهنگ صفری با اشاره به آغاز برنامه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات در سال جدید، اظهار کرد: برای سال جاری تعهد خراسان شمالی مشابه سال قبل بوده و امسال هم مبلغ 10 میلیارد ریال برای استان ما منظور شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: ابتدای امسال با مشکل سیل و تخریب‌های ناشی از آن مواجه بودیم و همه تبلیغات و کمک‌ها به سمت سیل‌زدگان هدایت می‌شود که اقدام درستی است؛ اما باید به‌مرور فعالیت‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ویژه بازسازی عتبات عالیات آغاز شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای کمک به سیل‌زدگان، اظهار کرد: در جریان سیل‌های اخیر دو موکب خراسان شمالی به استان گلستان اعزام شدند و 10 روز آشپزخانه برقرار شد و پخت غذا داشتند.

سرهنگ صفری اضافه کرد: همچنین حدود 250 میلیون تومان کمک از سوی موکب قمر بنی‌هاشم متشکل از مانه و سملقان و گرمه صورت گرفت و همچنین موکب اصحاب خراسانی در بجنورد هم موفق شد نزدیک به 50 میلیون تومان اقلام برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کنند که این اقلام و کالاها به‌صورت خام در پل‌دختر توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین موکب شیروان برای اعزام به خوزستان اعلام آمادگی کرد اما به دلیل اشباع شدن و تکمیل نیاز در منطقه، به خوزستان اعزام نشد اما اقلام آن آماده شده تا به سایر مناطق سیل‌زده اعزام شوند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات