۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۰۴۸۵۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پرورش طلاب نخبه و مهذب محصول اساتیدی توانمند در حوزه است

پرورش طلاب نخبه و مهذب محصول اساتیدی توانمند در حوزه است
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: خروجی طلبه نخبه، مهذب و توانمند محصول اساتیدی توانمند در سطح مدارس علمیه هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از اساتید نمونه مدارس شهرستان نکا با تقدیر از خدمات و تلاش‌های یک ساله مدیران و اساتید مدارس علمیه در عمل به وظایف محوله گفت: مدارس علمیه و به ویژه اساتید نقش محوری در تربیت و پرورش طلاب حوزه بر عهده دارند.
 
وی به نقش تربیتی اساتید در رشد اخلاقی و معنوی طلاب اشاره کرد و افزود: تأثیر پذیری طلاب از اساتید به عنوان الگو‌های علمی، اخلاقی و معنوی بسیار بالا است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از اساتید به عنوان محور فعالیت‌های علمی و اخلاقی حوزه یاد کرد و گفت: اساتید به دلیل ارتباط و تعامل نزدیکی که با طلاب دارند در حرکت رو به رشد یک طلبه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود در نخستین گام از استاد خود الگوپذیری می‌کند، خاطرنشان کرد: رفتار، اخلاق و اعمال یک استاد در شکل دهی رفتار و اخلاق یک طلبه بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تأثیرپذیری طلاب از اساتید خود به مراتب بیشتر از سایر بخش‌های حوزه است، ادامه داد: طلبه به دلیل اعتماد و اطمینانی که به استاد خود دارند به راحتی با او ارتباط برقرار می‌کند و این فرصت خوبی است تا اساتید در جهت دهی صحیح به طلاب در مباحث علمی، اخلاقی و معنوی تلاش کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که جایگاه رفیع علمی و اخلاقی یک مدرسه به اساتید مجرب آن باز می‌گردد، بیان داشت: خوشبختانه امروز یک گنجینه ارزشمندی از اساتید توانمند و مجرب در حوزه علمیه مازندران برای تربیت و پرورش طلاب مهذب و نخبه گرد هم آمده اند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خروجی طلبه نخبه، مهذب و توانمند محصول اساتیدی توانمند در سطح مدارس علمیه هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که اساتید حوزه باید به آن توجه کنند تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در برنامه هایشان است، چون امروز رویکرد حوزه همگام اخلاق و تربیت با مباحث آموزشی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اثر تربیتی اساتید در حوزه غیر قابل انکار است، گفت: با توجه به رویکرد تحولی حوزه، تحقق نیاز‌های علمی، اخلاقی، تربیتی و معنوی طلاب یکی از وظایف مهم اساتید حوزه است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات