۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۸۹۰
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

همراهی و همگامی همسر در موفقیت طلبه نقش آفرین است

همراهی و همگامی همسر در موفقیت طلبه نقش آفرین است
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد به نقش همسران طلبه در موفقیت آنان اشاره کرد و گفت: همسر طلبه باید صبر، قناعت و ایثار پیشه کند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طلبه زمانی که وارد حوزه می شود مسیر علمی و درسی طولانی مدتی را باید طی کند و صبر و حوصله خانواده طلبه برای گذراندن این مسیر ضروری است.

وی افزود: اگر خانواده همراه و همگام با طلبه باشند پیمودن این مسیر پر فراز و نشیب طلبگی به راحتی سپری می شود و در این جا نقش همسر طلبه پر رنگ و بسیار با اهمیت است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به وضعیت مالی طلبه در دوران تحصیل اظهار داشت: گذشت، صبر و ایثار و قناعت همسر برای پشت سرگذاشتن دوران طلبگی و رسیدن به اهداف مهم در این زمینه ضروری است و اگر همسر طلبه قناعت پیشه کند می تواند با درآمد اندک طلبه زندگی را به خوبی بگذراند و محیط خانواده را در آرامش نگه دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همسر یک طلبه باید در زندگی مدیریت و برنامه ریزی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ظلبه ای موفق خواهد بود که همسر نقش همسنگر بودن را ایفا کند و این مهم در پیشرفت علمی، معنوی و اجتماعی طلبه بسیار مهم است.

حجت الاسلام شمسی فر عنوان کرد: اگر همسر طلبه در زندگی مدیریت و برنامه ریزی نداشته باشد و صبر و قناعت پیشه نکند، طلبه مجبور می شود در بین راه ترک تحصیل نماید و به دنبال راهی باشد تا انتظارات خانواده را فراهم سازد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه طلبه در کنار تحصیل باید برای خانواده نیز وقت بگذارد، عنوان کرد: طلبه در کنار توجه به نیازهای مالی خانواده به اخلاق و تربیت فرزندان نیز توجه داشته باشد./9451/ ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات