۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۵۰۲۳
آیت الله طبرسی:

سبک زندگی قرآنی سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است

سبک زندگی قرآنی سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است
آیت الله طبرسی گفت: متأسفانه امروز شاهد گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستیم و این یک خطر بزرگی در برابر سبک زندگی دینی و قرآنی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی محصولات قرآنی در ساری، انقلاب اسلامی را بستر ساز رشد و تعالی قرآنی در جامعه دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه هستیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فرهنگ قرآنی بهترین راه مقابله با هجمه‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی موجب نفوذ و توطئه دشمنان در کشور خواهد شد.
 
آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای رشد و گسترش برنامه‌های قرآنی است، بیان داشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و باید نشست‌ها و برنامه‌های قرآنی در این ماه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید برعمل به مفاهیم قرآنی در کنار قرائت و تلاوت قرآن خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی قانونی مدون برای هدایت، تعالی و رستگاری بشریت است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، مهم‌ترین مشکل امروز جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی عنوان کرد و گفت: متأسفانه جوامع اسلامی از فرهنگ و ارزش‌های قرآنی فاصله گرفته اند و همین امر موجب بروز بحران‌ها و مشکلات بسیاری برای امت اسلام شده است.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که کلام الهی مسیر رشد و تعالی بشریت را معین و مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه بشر امروز خارج از آن چارچوب مشخص در حال حرکت بوده و همین امر موجب بروز مشکلاتی را فراهم کرده است.
 
وی از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب الهی و قرآنی یاد کرد و با بیان این که خوشبختانه به برکت این انقلاب ارزش‌های دینی و الهی در جامعه رشد و گسترش یافته است، گفت: اما تا رسیدن به شرایط مطلوب کمی فاصله داریم که باید با عمل به قرآن و مفاهیم الهی در تحقق آن تلاش کنیم.
 
امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان تلاش می‌کنند تا مفاهیم و ارزش‌های قرآنی را در جامعه اسلامی کمرنگ کنند، افزود: تا زمانی که مفاهیم قرآنی در این کشور حاکم است دشمن هیچ گاه به اهداف و برنامه‌های خود دست نخواهد یافت.
 
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز شاهد گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستیم و این یک خطر بزرگی در برابر سبک زندگی دینی و قرآنی است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات