۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۰۴۸۶۲
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

آثار برخورد دوگانه و سیاسی با فضای مجازی مخرب و غیر قابل جبران است

آثار برخورد دوگانه و سیاسی با فضای مجازی مخرب و غیر قابل جبران است
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بر ضرورت پایان برخورد دوگانه و سیاسی برخی مسؤولان نسبت به مدیریت فضای مجازی تأکید کرد.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بر ضرورت کنترل و نظارت جدی مسؤولان بر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نباید بگذاریم فضای مجازی بسترساز حوادث مجرمانه باشد.
 
وی با بیان این که متأسفانه فضای مجازی امروز به منطقه امنی برای ارتکاب انواع جرایم تبدیل شده است، افزود: قتل اخیر یک روحانی بی گناه در همدان محصول عدم نظارت جدی بر فضای ناامن مجازی است.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی های خود همواره بر نظارت جدی مسؤولان بر فضای مجازی تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساماندهی این فضا امری ضروری است و مسؤولان باید نظارت خود در این خصوص جدی تر کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید فضای مجازی را به بهانه های واهی به حال خود رها کرد، بیان داشت: متأسفانه علیرغم تأکیدات صورت گرفته در جهت جایگزین کردن نرم افزارهای بومی در کشور، مسؤولان این حوزه اقدام ملموسی در این خصوص انجام ندادند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که فضای مجازی باید برای مجرمان و متخلفان ناامن شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز به دلیل عدم نظارت صحیح شاهد ایجاد یک فضای امنی برای مجرمان سابقه دار در فضای مجازی هستیم.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که فضای مجازی می تواند ظرفیت و پتانسیل خوبی نیز برای رشد و پیشرفت کشور داشته باشد، گفت: اما متأسفانه امروز مخاطراتی که از این فضا برای جامعه ایجاد می شود بسیار بیشتر از محاسن آن است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مدیریت صحیح فضای مجازی از بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: دستگاه قضا و پلیس باید با متخلفان این بخش برخورد جدی کنند تا از این پس شاهد بروز مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در جامعه نباشیم.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که متأسفانه برخی از فضای مجازی بهره برداری سیاسی می کنند، خاطرنشان کرد: نتیجه برخورد دوگانه با این مسأله بروز مشکلات امنیتی و اجتماعی برای جامعه است که آثار غیر قابل جبرانی را با خود همراه خواهد داشت./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات