۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۰۵۱۷۰
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

بیش از ۱۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

بیش از ۱۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند
مسؤول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام یک هزار و ۲۰۰ مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام علی کوثری نیا، مسؤول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، از اعزام یک هزار و 200 مُبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد.

وی گفت: این مُبلغان اعم از روحانیان مستقر و بومی و نیز اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مشهد و اصفهان و دفاتر مراجع تقلید در شهرها، بخش‌ها و روستاها فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

مسؤول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 98 «رونق تولید»، سخنرانی بیان سیره عملی و فضایل ائمه معصومین(علیهم السلام) به ویژه حضرت امیرالمومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و حضرت خدیجه(س)، برگزاری مراسمات ویژه شب‌های قدر و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت‌های تبلیغی این روحانیان است.

حجت الاسلام کوثری نیا تصریح کرد: همچنین تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، مبارزه با احتکار و گران فروشی، تبیین فرهنگ مقاومت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، احکام روزه، آسیب‌های اجتماعی، صله رحم، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، تعاون و همکاری، کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر و بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه از دیگر برنامه‌های مبلغان اعزامی است.

وی ادامه داد: روحانیان اعزامی در ماه رمضان بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی و گفتمان دینی تاکید می‌کنند و به بیان تفسیر، تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی و کاهش مصرف انرژی می‌پردازند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات