۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۰۵۱۷۲
رییس بنیاد پژوهشگاه شهید مطهری:

روحانیت با مردم ارتباط قلبی برقرار کند + فیلم

روحانیت با مردم ارتباط قلبی برقرار کند + فیلم
ححت الاسلام مطهری با بیان اینکه روحانیت باید با مردم ارتباط قلبی برقرار کند، گفت: انتقاد پذیر بودن و انتقال تواضع به مخاطبان از لوازم ارتباط قلبی مبلغ با مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا, ححت الاسلام محمد مطهری رییس بنیاد پژوهشگاه شهید مطهری، امروز در تجمع روحانیت مبارز که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت فیلسوف دانشمند شهید مطهری در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و مطالعات اسلامی برگزار شد، گفت: کسانی که ملبس به لباس روحانیت می شوند باید به پیچیدگی های تبلیغ در عصر کنونی توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: شهید مطهری در امر تبلیغ به ظرافت‌ها و مباحث مورد نیاز روز توجه خاصی داشت و گاهی می گفت برخی مباحث و مثال ها در دوران گذشته منجر به هدایت مردم می شد اما امروز همان مباحث ممکن است نتیجه عکس داشته باشد بنابراین مبلغ باید از مطالبی که نیاز روز جامعه است استفاده کند.

ححت الاسلام مطهری با اشاره به اینکه سطح آگاهی و فهم جامعه کنونی نسبت به دوران گذشته بسیار افزایش یافته است، عنوان کرد: در امر تبلیغ نباید نسبت به این تغییرات بی توجه بود.

رییس بنیاد پژوهشگاه شهید مطهری ادامه داد: شهید مطهری در ارتباط شخصی زمانی که برخی روشنفکران مانند بازرگان به منزل او می آمدند حتی به نوع پذیرایی از آنان دقت می کرد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیان در واکنش به ناهنجاری ها باید آموزش ببینند تا واکنش آنان تاثیر عکس نداشته باشد، ابراز کرد: دقت روحانیت در برخوردهایی که با مخاطبان دارند بسیار ضروری است به ویژه امروز با وجود فضای مجازی این برخوردها بسیار پیچیده و حساس شده است.

ححت الاسلام مطهری تاکید کرد: روحانیت پیش از آنکه به فکر ارتباط ذهنی با دیگران باشد باید به دنبال برقراری ارتباط قلبی با مردم باشد و یکی از راه های ارتباط قلبی تواضع است و این تواضع باید به دیگری انتقال یابد بنابراین صرف متواضع بودن ملاک نیست.

رییس بنیاد پژوهشگاه شهید مطهری دیگر راه ارتباط قلبی روحانیت با مردم را انتقاد پذیر بودن این جامعه دانست و گفت: چه اشکالی دارد یک روحانی ساعتی را برای منتقدین قرار دهد و انتقاد منتقدین را منعکس کند. اینکه ما فکر کنیم روحانیت باید همیشه تجلیل شود و نقاط مثبت آنان بیان شود هنر نیست شهید مطهری انسانی انتقاد پذیر بودند.

وی ادامه داد: بنابراین قبل از آنکه ما بخواهیم در فضای مجازی فعالیت کنیم ابتدا باید انتقال تواضع به مخاطب را فرا بگیریم و انتقاد پذیر باشیم؛ اینکه رهبری پیج اینستای خود را برای نظر مخاطبان باز گذاشته اند بیانگر اهمیت ایشان به نظر و آرای مردم است.

حجت الاسلام مطهری در پایان خاطرنشان کرد: مساله دیگر که می تواند ارتباط قلبی بین روحانیت و مردم را تقویت کند عدم تبعیض و حق گویی است، مردم نباید تصور کنند بین آنان و روحانیت فاصله وجود دارد و آنان هرگز اشتباه نمی کنند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات