۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۰۵۲۲۶
قائم مقام ستاد تفسیر کشور تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری روحانیت از معارف قرآنی در منابر و خطابه های تبلیغی

ضرورت بهره گیری روحانیت از معارف قرآنی در منابر و خطابه های تبلیغی
حجت الاسلام محمدیان گفت: روحانیت باید از معارف زلال قرآنی در سخنرانی‌ها و خطابه‌های خود بیشتر بهره گیرد و این مسأله مقدمه‌ای برای تدبر در کلام الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدیان، قائم مقام ستاد تفسیر کشور امروز در گردهمایی علما و روحانیان مازندران در مصلی امام خمینی (ره) ساری از قرآن کریم به عنوان سندی محکم از حقانیت نبی مکرم اسلام یاد کرد و بر ضرورت انس با این کلام انسان ساز الهی تأکید کرد.
 
وی، تدبر در قرآن کریم را امری مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و با بیان این که تنها قرائت قرآن کافی نیست، افزود: هر چه می‌توانیم قرآن بخوانیم، اما تدبر در قرآن شرط لازم است.
 
حجت الاسلام محمدیان با بیان این که باید همراه با قرآن تدبر در آن نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: قرائتی که در آن تدبر نباشد خیری در آن وجود ندارد.
 
قائم مقام ستاد تفسیر کشور با اشاره به این که نقش علمای دین در آموختن روش تدبر در قرآن کریم را مهم دانست و افزود: هر چه امروز از میراث تفاسیر و ارکان قرآن داریم همه از علما است.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه قرآن شکل گرفته است، گفت: اگر این انقلاب بخواهد تداوم پیدا کند و به زندگی انسانی، عمومی و حیات طیبه تبدیل شود نیازمند چنگ زدن به قرآن هستیم.
 
حجت الاسلام محمدیان با اشاره به این که اگر می‌خواهیم از فتنه خارج شویم باید به دامان قرآن بازگردیم، ادامه داد: امروز دنیای ما پر از گرداب، نگرانی و دغدغه است و تنها راه برون رفت از همه این عذاب‌ها رسیدن به معارف قرآنی است.
 
قائم مقام ستاد تفسیر کشور در ادامه سخنان خود افزود: علیرغم این که این انقلاب بستر‌های لازم را برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه فراهم کرد، اما در برخی مواقع از قرآن غفلت کردیم که بازگشت به قرآن می‌تواند همه این آسیب‌ها را جبران و گرفتاری‌ها را برطرف کند.
 
وی با تأکید بر این که منابر، سخنرانی‌ها و وعظ‌های روحانیان و مبلغان دینی باید آکنده به مفاهیم قرآنی باشد، گفت: باید از معارف زلال قرآنی در سخنرانی‌ها و خطابه‌های خود بیشتر بهره گیریم و این مسأله مقدمه‌ای برای تدبر در کلام الهی است.
 
حجت الاسلام محمدیان با بیان این که امروز شاهد بازگشت جامعه به قرآن و معارف انسان ساز الهی هستیم، افزود: استقبال بالای مخاطبان جوان از جلسات تفسیر و همچنین قرائت قرآن دل انگیز بوده و نشان از تشنه بودن جامعه جوان برای فراگیری و انس با معارف قرآنی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات