۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۰۵۴۳۷
آیت الله مقتدایی:

مبلغان از بیان مطالب غیر مستند دوری کنند

مبلغان از بیان مطالب غیر مستند دوری کنند
عضو شورای عالی حوزه های علمیه اخلاص در تبلیغ را مهم‌ترین عامل تاثیرگذاری عنوان و تاکید کرد: مبلغان مطالبی که مطرح می کنند باید مطالبی روشن، واضح و ثابت شده در اسلام باشد

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبلیغ را ادامه راه انبیای الهی دانست و عنوان کرد: مبلغان عزیز و کسانی که دعوت إلی الله دارند و مردم را به سوی خدا و پایداری و استقامت در دین دعوت کنند، کار بسیار عظیمی انجام می دهند.

وی افزود: این کار، بسیار مهم و کار انبیا و اولیای الهی و ادامه راه آنهاست و همین موضوع نشان می دهد که این عزیزان وظایف سنگین و مهمی برعهده دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مهم ترین وظیفه این عزیزان این است که دعوت شان با خلوص نیت و تنها برای خدا باشد و هیچ خدشه، همراهی و اختلاطی نباید در این دعوت وجود داشته باشد؛ اگر این دعوت برای خدا شد و از دل برخاست، تأثیرگذار است و می تواند جامعه را به سوی اسلام و خدا راهنمایی کند.

آیت الله مقتدایی با بیان وظایف مبلغان دینی خاطرنشان کرد: وظیفه این عزیزان این است که هم تمرین و هم جدیت داشته باشند که فقط دعوت شان برای خدا باشد و بعد به این نکته توجه کنند مطالبی که بیان می کنند باید مستند باشد و خودشان اعتقاد به آن داشته باشند و این مطالب را فهمیده باشند.

وی اظهار کرد: مبلغان مطالبی که مطرح می کنند باید مطالبی روشن، واضح و ثابت شده در اسلام باشد تا مردم هم اعتماد پیدا کرده و به آن عمل کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) که پیامبر خداست و وظیفه دعوت مردم به دین خدا را بر عهده دارد، می فرمایند: «دعوتی که من می کنم بر پایه بصیرت است و ابتدا خودم به آن آگاهم و آن موضوع را شناخته ام و اعتقاد به آن مطلب دارم و سپس مردم را به چنین مطلبی دعوت می کنم.»

وی ادامه داد: اگر برای مردم معلوم شود که مطلبی سست و بی پایه است و در اسلام جایگاه روشن و مستند ندارد و یا اینکه مطلبی نقل می شود ولی گفته پیامبر(ص) یا ائمه(ع) نیست؛ به مبلغ اعتماد پیدا نمی کنند و بعد از آن، تمام مطالب او از سوی مردم پذیرفته نمی شود.

آیت الله مقتدایی ابراز کرد: وظیفه دیگر برای مبلغان این است که مطالب شان مستند و ثابت شده در اسلام باشد و خودشان به آن اعتماد داشته باشند تا وقتی مطرح می شود، مردم به صورت قاطع به آن اعتماد پیدا کنند، اگر مطلبی اینگونه مطرح شود قطعاً تأثیرش در اجتماع بالاست و مردم به آن مطالب اعتماد به او پیدا کرده و به آنها عمل می کنند./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات