۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۵۸۳۵
حجت الاسلام عباسی:

پایه و اساس سبک زندگی دینی، ولایت است

پایه و اساس سبک زندگی دینی، ولایت است
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که پایه و اساس سبک زندگی دینی ولایت است، گفت: ساده زیستی ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای سبک زندگی دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی ولدی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نقطه اتصال خانواده با خانواده هیاتی، ولایتمداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه هیات باید ولایتمدار باشد که بتواند انسان ولایتمدار تربیت کند، ادامه داد: انسان ولایتمدار ابتدا باید به ولی خود معرفت پیدا کند تا بتواند با تمام وجود به ولی خود محبت ورزیده و از اوامر ولی تبعیت کند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه انسان ولایتمدار باید در حوزه فکر، حس و اخلاق تابع ولی خود باشد، عنوان کرد: قرآن کریم در آیه 65 سوره نساء می فرماید: پیامبر آنان ایمان نمی آورند مگر آن که آنان در اختلافی که دارند تو را حکم قرار دهند و در حکم تو ذره ای دلخوری درونی نداشته باشند در غیر این صورت آنان مومن به شمار نمی روند؛ انسان مومن در برابر ولی الهی باید تسلیم محض باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به کلام امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: اگر عده ای خداوند واحد را بپرستند، نماز را به پا دارند، زکات پرداخت کنند و اهل حج و روزه باشند اما در قلب خودشان به فرمان الهی و فعل نبی چون و چرا وارد کنند آنان مشرک هستند.

وی یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج را سختگیری خانواده ها بیان کرد و گفت: آن چیزی که دین در امر ازدواج بر خانواده دختر واجب کرده آن است که بعد از عقد دختر خود را به همسر او تحویل دهند بدون آن که جهیزیه تهیه کنند و اگر هم جهیزیه به دختر هدیه دادند کسی حق اعتراض به کم و زیاد بودن آن ندارد همچنین پسر می تواند با دادن یک ولیمه ساده به نزدیکان ازدواج خود را اعلان کند و برگزاری عروسی آنچنانی نیز وظیفه پسر نیست.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه آرزوی خانواده ولایی باید کسب رضایت ولی باشد، عنوان کرد: بنابراین در امر ازدواج زوجین با الگو گیری از حضرت زهرا(س) می توانند بدون توجه به گرانی و تحریم با برگزاری یک ازدواج ساده زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در امر ازدواج آسان زوجین با اجتناب از تجمل گرایی و چشم و هم چشمی می توانند مروج ازداوج آسان در جامعه باشند چنین عملی مورد رضایت ولی الهی است و اگر کسی به خاطر فقر ازدواج را کنار بگذارد در اصل او به خداوند سوء ظن دارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات