۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۹۹۵
آیت الله ناصری:

حساب اعمال ما در اختیار ائمه اطهار است

حساب اعمال ما در اختیار ائمه اطهار است
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه امام زمان ناظر بر اعمال ما است، گفت: حساب اعمال ما پس از مرگ در اختیار اهل بیت است و ایشان جهنمی یا بهشتی بودن ما را تعیین خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در درس اخلاق خود در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: امام زمان(عج) حقوقی به گردن ما دارند و لحظه‌ای از ما غافل نیستند، ایشان حق حیات بر گردن ما دارند، یکی از دیگر حقوق ایشان مدیریت ما و نزول رحمت الهی بر ما است، تمام اینها از وجود مبارک ایشان است.

آیت الله ناصری ادامه داد: بنابر روایات خداوند می‌فرماید: خلقت ما از سوی خداوند است و نعمتها و برکات زندگی ما از لطف وجود امام زمان(عج) است، امام علی(ع) فرمودند: ما مخلوق خدا هستیم و خلق هم مخلوق ما هستند. در روایت ذکر شده است که مؤمنین در جمعی می‌گفتند خلقت به دست حضرت حق است اما برخی دیگر می‌گفتند خلقت به دست اهل بیت(ع) است، این موضوع موجب اختلاف میان مؤمنین می شود و رجوع به محمد عثمان از نواب امام زمان(عج) می‌کنند، وی نوشته‌ای از امام زمان(عج) به آنها می دهد که تصریح کرده بوده است بر اینکه حیات و ممات در اختیار خداوند است اما هرچه ما اهل بیت(ع) از خداوند بخواهیم انجام خواهد شد. با توجه به این روایت، اکنون حیات و ممات در دست امام زمان(عج) است.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره وابستگی حیات و ممات انسان به نظر ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: نتیجه اینکه امام زمان(عج) حقوق بزرگی بر گردن ما دارند و باید همواره پاسدار حقوق ایشان باشیم، هر حرکتی که می‌کنیم و هر کاری که انجام می‌دهیم تحت نظر ایشان است و باید همه ما مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

وی در ادامه با بیان روایتی تصریح کرد: حساب و کتاب اعمال ما با ائمه اطهار(ع) است، فرمانده کل قوا در قیامت امیرالمومنین علی (ع) هستند و قوه مجریه ایشان حضرت عباس(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) هستند. حساب اعمال ما و بررسی اعمال و رفتار ما پس از مرگ در اختیار اهل بیت(ع) است و ایشان جهنمی یا بهشتی بودن ما را تعیین خواهند کرد.

آیت الله ناصری با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) لحظه‌ای از ما غافل نیستند، گفت: در روایتی از امام زمان(عج) ذکر شده است که درخت‌ها به دستور ما میوه می‌دهند و به دستور ما آب در نهرها جاری می‌شود. اگر چه همه چیز در اختیار خداوند است اما ائمه معصومین(ع) اختیار امور را دارند و با اذن خداوند این کار را انجام می‌دهند، امام زمان(عج) نور است، یعنی هم خودش روشن است هم دیگران را می‌بیند و روشن می‌کند. حضرت بقیة الله فاعل ما یشاء هستند و توجه ایشان به همه چیز است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات