۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۹۹۶

جزئیات چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اعلام شد

جزئیات چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اعلام شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس، گفت: چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از 23 الی 30 اردیبهشت ماه به مدت 8 شب در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه با بیان اینکه در این نمایشگاه 700 غرفه و 23 بخش محتوایی فعالیت خواهند داشت، گفت: حضور حداکثری جامعه المصطفی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه است؛ فعالانی از 20 ملیت اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای مانند غذای ملل، کرسی نظریه‌پردازی، مهد بین‌الملل، جُنگ‌های قرآنی را در نمایشگاه اجرا خواهند کرد.

مروارید، حضور قاریان بین المللی و قرائت‌های مجلسی در نمایشگاه را از دیگر ویژگی‌های آن دانست و بیان کرد: 14 قاری بین‌المللی از ایران و 9 قاری از کشورهای اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین 2 میهمان ویژه بین المللی از کشورهای عمان و عراق خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مضمون نمایشگاه در مشهد رویکرد بین المللی و آکادمیک با نگاه به نشاط اجتماعی است، افزود: برگزاری 9 نشست تخصصی دانشگاهی با رویکرد مطالعات اسلامی قرآنی از دیگر ویژگی‌های بارز نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش خیابانی، تصویرسازی قرآنی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، چاووشی‌خوانی، خوانش داستان و پرده‌خوانی، کتابت قرآن و اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است، گفت: قرآن در سبک زندگی ایرانی اسلامی منشاء اثر است و سبک زندگی را به ما نشان می‌دهد و در همه زمینه‌ها و مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند الهام بخش باشد.

بازگشت نمایشگاه قرآن به محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب دبیر چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز با بیان اینکه سال گذشته نمایشگاه قرآن در محل میدان شهدا برگزار شد، افزود: امسال نمایشگاه همانند سال‌های گذشته (بجز سال قبل) به محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد بازگشته است.

وی در ارتباط با دلیل برگزاری این برنامه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: تاکنون نمایشگاه بین‌المللی مشهد میزبان برگزاری 11 دوره نمایشگاه قرآن بوده و تکرار این موضوع سبب شده تا عموم مردم هر بار برای حضور در نمایشگاه قرآن به محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد مراجعه کنند.

کاظمی نسب ادامه داد: در سایر مناطق مانند میدان شهدا، تجاری بودن فضا اجازه برگزاری بهتر نمایشگاه قرآن را نمی‌دهد، سال گذشته نمایشگاه قرآن در این مکان برگزار شد و فضای تجاری آن، شرایط مطلوبی را فراهم نساخت.

در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌های همکار در نمایشگاه، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، جامعه‌المصطفی، اداره کل آموزش و پرورش و ... گزارشی از برنامه‌هایشان را در نمایشگاه ارائه کردند. همچنین  حوزه علمیه، نیز برنامه‌های معرفتی نخبگانی، همراه با برنامه‌های جنگ قرآنی، برای سطوح مختلف مخاطب را خواهند داشت./925/د 102/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات