۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۶۰۳۵
حجت الاسلام حائری زاده:

قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی برخورد کند

قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی برخورد کند
استاد حوزه علمیه اختلاس و دزدی برخی مسؤولان را نتیجه سوء استفاده از مقام و موقعیت دانست و از قوه قضاییه خواستار برخورد جدی با این گونه مفاسد اقتصادی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم ویژه دهه اول ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رمضان ماه نزول کتب آسمانی است.

وی افزود: ما سه نوع قرآن صامت، قرآن ناطق و قرآن ساعد داریم، قرآن صامت همان قرآنی است که آیات آن را قرائت می کنیم و دارای سه مرحله قرائت، تدبر و عمل به آیات آن است.

حجت الاسلام حائری زاده درخصوص قرآن ناطق، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق هستند که اوامر و نواهی الهی در وجود آنان پیاده شده است.

استاد حوزه علمیه درباره قرآن ساعد، گفت: دعا و مناجات‌هایی که ما در پیشگاه خداوند می کنیم قرآن ساعد نام دارد و از پایین به بالا می رود و مستجاب می شود لازم به ذکر است که هیچ دعایی وجود ندارد که به استجابت نرسد.

وی ادامه داد: البته گاهی اوقات برخی موانع مانند دروغ گفتن مانع اجابت دعا می شود همچنین بعضا حکمت الهی اقتضاء می کند که دعای انسان مستجاب نشود.

حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به اینکه قرآن کریم در دست انسان امانت است، ابراز کرد: امام صادق(ع) در ماه مبارک رمضان 40 مرتبه قرآن کریم را ختم می کردند، سیره اهل بیت(ع) سراسر انس با قرآن کریم است و شیعیان و پیروان ایشان نیز باید چنین باشند.

استاد حوزه علمیه پست و مقام را نیز امانت الهی دانست و گفت: پست و مقام به کسی وفا نمی کند پس نباید انسان به صندلی و مقام دل ببندد و از خدمت به مردم غافل شود، اختلاس و دزدی از بیت المال در اصل سوء استفاده از مقام و موقعیت است، اگر قوه قضاییه با دزدان بیت المال برخورد کند دیگر کسی جرات نمی کند با میلیاردها هزار تومان مال دزدی از کشور فرار کند.

وی افزود: زن نزد همسر، فرزند نزد والدین، دانش آموز نزد استاد، ائمه اطهار(ع) و عالم دینی امانت الهی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات