۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۰۶۰۵۶
حجت‌الاسلام ميرلوحي در گفت وگو با رسا:

مدیریت آیت الله اعرافی جامع و جهادی است

مدیریت آیت الله اعرافی جامع و جهادی است
حجت‌الاسلام ميرلوحي آيت‌الله اعرافي را داراي جامعيت و سعه صدر توصيف كرد و مديريت جهادي، تدبير و جامع نگري وي را باعث افتخار نظام و تأييد مقام معظم رهبري دانست.

حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي عضو هيأت امناي دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا با اشاره به اينكه چهل سال است با آيت‌الله اعرافي آشناست، گفت: وي از زمان تأسيس دانشگاه امام صادق (ع) دروس دانشگاهي و جديدي كه در قم نبود را مي‌خواند و از شاگردان آيات مصباح يزدي و مهدوي كني بوده است.

عضو هيأت امناي دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: آيت‌الله اعرافي از جامعيت و سعه صدر برخوردار است و مديريت جهادي و تدبير و جامع‌نگر وي از خصوصياتي بوده است كه باعث افتخار نظام و تأييد مقام معظم رهبري است.

وي تصريح كرد: بايد درباره حوزه بر اين مطلب تأكيد كرد و بويژه مقامات دولتي بدانند كه اصل و زيربناي انقلاب حوزه علميه شيعه است؛ دولت و حاكميت شيعه بايد بر ريل اين حوزه هزار ساله بماند و هر گونه خروج از اين مسير، انحراف است.

حجت‌الاسلام ميرلوحي از خصوصيات حوزه علميه شيعي در مقابل ديگر نحله‌ها را آزاد انديشي عنوان كرد و ابراز داشت: هيچ‌گاه علماي ما منصوب پادشاهان و سلاطين نبوده‌اند؛ حتي از لحاظ مالي به مردم و وجوهات آن‌ها تكيه داشته‌اند.

عضو هيأت امناي دانشگاه امام صادق (ع) ابراز داشت: مديريت حوزه‌هاي علميه عربستان در دستان آل سعود است و علماي اهل سنت مجبور به خضوع و حقوق بگير آن‌ها هستند؛ البته در تركيه هم چنين وضعي است.

وي ابراز داشت: علماي ما بر اساس تشخَص، تعيَن و افتاي خود، هيچ گاه وابسته به يك دولت نخواهد بود؛ حوزه علميه شيعه براي امام زمان (عج) است و به هيچ بيرقي وابسته نيست.

حجت‌الاسلام ميرلوحي درباره برنامه جامع حوزه توضيح داد: اين برنامه نكته‌اي را فروگذار نكرده است ولي بالفعل شدن آن در كوتاه مدت بعيد به نظر مي‌رسد؛ اگر ريل حوزه شيعي هزار و چند صد ساله با همت بيشتر دنبال شود موفقيت‌هاي خوبي به دست خواهد آمد.

عضو هيأت امناي دانشگاه امام صادق (ع) تصريح كرد: بعضي قسمت‌هاي حوزه درس خواندن را جدي نگرفته‌اند؛ حوزه بايد خيلي كار كند و نظام‌ساز باشد؛ فقه اقتصاد، سياست، و بين‌الملل بايد فعال باشد، وضع بيمه، بانك و پول چيزهايي نيست كه مورد تأييد حوزه علميه باشد.

وي افزود: حوزه علميه بايد طرح و برنامه بدهد و بگويد كه چه قسمت‌هايي اسلامي نيست تا اصلاح شود؛ در هر زمينه‌اي بايد نمونه و مصداق عيني معرفي كرد، مانند كاري كه شهيد صدر انجام داد.

حجت‌الاسلام ميرلوحي تصريح كرد: اين نظام پولي كه اينطور به دلار وابسته است و با حركتي كوچك از سوي دشمنان اقتصاد ما را به هم مي‌ريزد، اسلامي نيست. الان مي‌بينيد كه علما هم به بانك‌ها و اين نظام پولي اعتراض دارند و فريادشان بلند است.

عضو هيأت امناي دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: مردم همه اشكالات را به پاي نظام و روحانيت مي‌نويسند و از چشم حوزه مي‌بينند؛ تعيين واجب و حرام براي پيش از تشكيل نظام اسلامي است، اما بعد از آن حوزه و روحانيت وظيفه دارد كه برنامه دهد و مشكلات امت اسلامي را در داخل و خارج از مرزهاي خودمان حل كنيم./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
محمود لطیف
ارسال نظرات