۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۰۶۳۲۳
نماینده مجلس:

صبر در مقابل بدعهدی آمریکا و اروپا جایز نیست

صبر در مقابل بدعهدی آمریکا و اروپا جایز نیست
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: صبر در مقابل بدعهدی آمریکا بیش از این جایز نیست و اقدام ایران در این مورد مدبرانه و هوشمندانه است.

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، راز و جر گلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تصمیم دولت و شورای عالی امنیت ملی در خصوص اقدام متقابل در برابر بدعهدی آمریکا، اظهار داشت: مجلس از این حرکت دولت حمایت می‌کند.

وی افزود: زودتر از این هم می‌شد که دولت و شورای عالی امنیت ملی این حرکت را انجام دهند؛ چراکه در طی مدت یک سال که از نقض بر جام و تحریم علیه ایران توسط آمریکا می‌گذرد هیچ اقدام مؤثری در حمایت از ایران از کشورهای اروپایی دیده نشده است.

قربانی اضافه کرد: کشورهای اروپایی علی‌رغم وعده‌های متعدد زبانی در حمایت از ایران و جبران ضررهای متحمل شده از سمت آمریکا در عمل هیچ کار مفیدی انجام ندادند.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی به‌محض اینکه آمریکا از برجام خارج شد اعلام کردند که کاملاً به بر جام پایبند هستند و تلاش می‌کنند منافع ایران را که به خاطر تحریم‌ها خدشه‌دار شده است تأمین کنند، ولی در عمل و باگذشت یک سال هیچ حرکتی انجام ندادند.

قربانی تصریح کرد: کشورهای اروپایی یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در مقابل این اقدامات آمریکا بایستند و ایران هم نمی‌تواند بیش از این منتظر حرکت کشورهای اروپایی بوده و در مقابل بدعهدی آمریکا فقط تماشاگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت دولت ایران و تعیین مهلت 60 روزه برای اروپاییان یک هشدار جدی است تا آن‌ها عملاً در حمایت از ایران گامی برداشته و یا ایران مسیرش را جدا می‌کند، چون تجربه نشان داده است که صبر در مقابل آمریکا آن‌ها راجری‌تر کرده است.

قربانی افزود: اگر بعد از مهلت تعیین‌شده از سمت ایران، کشورهای مقابل به تعهدات خود عمل نکنند ایران برنامه‌هایش را در بحث غنی‌سازی ادامه می‌دهد و دیگر لزومی ندارد که با ماندن در برجام و پرداخت هزینه‌های آن متحمل خسارت شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: اگر در این مدت این کشورها در جهت جبران تعهدات خود نظیر فروش نفت و مبادلات بانکی برآیند ایران هم به شرایط قبل از 18 اردیبهشت برمی‌گردد در غیر این صورت کشور بیش از این نمی‌تواند منافع مردم را در معرض خطر قرار دهد./9314/ت302/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات